Mediální obraz skoků na lyžích perspektivou závodníků
The media image of ski jumping as perceived by ski jumpers
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118398Identifiers
Study Information System: 215371
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Chladová, Marta
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
22. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
skoky na lyžích, sport a média, okrajové sporty, sportovní žurnalistika, sportovci a médiaKeywords (English)
ski jumping, sports and media, minority sports, sports journalism, athletes and mediaBakalářská práce Mediální obraz skoků na lyžích perspektivou závodníků popisuje, jakým způsobem vnímají vybraní češti skokané na lyžích mediální pokrytí své disciplíny. Zároveň práce zachycuje, jak a v jakém rozsahu vybraná média ve zkoumaném období skoky na lyžích pokrývala. Hlavní metodou při vzniku práce byly polostrukturované rozhovory s vybranými českými reprezentanty. Soustředily se na několik úrovní jejich vztahu s médii, konkrétně přístup k obecné spolupráci, reakce na současné pokrytí a alternativní způsoby navyšování mediální pozornosti. Prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního šetření práce také charakterizuje mediální pokrytí ve vybraných médiích v období od října 2018 do března 2019, tedy jedné kompletní sezony Světového poháru ve skocích na lyžích.
The Bachelor thesis The media image of ski jumping as perceived by ski jumpers describes how selected Czech ski jumpers perceive the media coverage of their discipline. At the same time, the thesis captures how and to what extent the selected media covered ski jumping in the researched period. The main method used in this thesis were semi-structured interviews with selected Czech ski jumpers. The interviews focused on several levels of their relationship with the media, namely their attitude towards general cooperation, responses to current coverage and alternative ways of raising media attention. Through quantitative and qualitative analysis, the thesis also characterizes the media coverage in selected media in the period from October 2018 to March 2019, ie one complete season of the Ski jumping World Cup.