Zobrazit minimální záznam

Double addressee in selected works of contemporary children's literature
dc.contributor.advisorKrálíková, Andrea
dc.creatorHajdíková, Karolína
dc.date.accessioned2020-07-08T11:47:17Z
dc.date.available2020-07-08T11:47:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118087
dc.description.abstract(in English): The bachelor thesis deals with the topic of the addressee in the narrative structure of selected works of contemporary prose for children. It analyses and interprets three contemporary children's books with a historical setting - Transport za v nost, Cílovníci and Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. The thesis uses specific categories (intertextuality, incompleteness, connecting fiction with reality etc.) to analyse how texts imply the adult reader. In terms of terminology, the paper uses Wolfgang Iser's concept of the implied reader. The aim of the work is to reveal concrete narratological strategies which do not imply only one recipient but takes into account the broader reception context.en_US
dc.description.abstract( esky): Bakalá ská práce se zabývá tematizací adresáta v narativní struktu e vybraných próz sou asné literatury pro d ti. Ve vztahu k adresátovi je provedena interpretace a analýza t í sou asných próz pro d ti, jejichž p íb h je konstruován na historickém pozadí - Transport za v nost, Cílovníci a Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. Práce pomocí konkrétních prvk (intertextovost, místa nedour enosti, propojení fikce s realitou apod.) sleduje, jak se p ístupy jednotlivých text m ní s ohledem na jejich recipienta, zejména jakým zp sobem texty implikují dosp lého tená e. Z hlediska terminologie využívá práce koncept implikovaného tená e Wolfganga Isera. Cílem práce je analyzovat a poukázat na konkrétní prvky a naratologické strategie, které jednotlivé adresáty anticipují, a odhalit rovinu textu, jež necílí pouze na d tského recipienta, ale bere v potaz širší recep ní kontext.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectChildren's literature|implied reader|double adressee|analysis|historical contexen_US
dc.subjectDětská literatura|implikovaný čtenář|dvojí adresát|analýza|historický kontextcs_CZ
dc.titleDvojí adresát ve vybraných titulech současné prózy pro dětics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-08
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId219983
dc.title.translatedDouble addressee in selected works of contemporary children's literatureen_US
dc.contributor.refereeŠebek, Josef
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs( esky): Bakalá ská práce se zabývá tematizací adresáta v narativní struktu e vybraných próz sou asné literatury pro d ti. Ve vztahu k adresátovi je provedena interpretace a analýza t í sou asných próz pro d ti, jejichž p íb h je konstruován na historickém pozadí - Transport za v nost, Cílovníci a Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. Práce pomocí konkrétních prvk (intertextovost, místa nedour enosti, propojení fikce s realitou apod.) sleduje, jak se p ístupy jednotlivých text m ní s ohledem na jejich recipienta, zejména jakým zp sobem texty implikují dosp lého tená e. Z hlediska terminologie využívá práce koncept implikovaného tená e Wolfganga Isera. Cílem práce je analyzovat a poukázat na konkrétní prvky a naratologické strategie, které jednotlivé adresáty anticipují, a odhalit rovinu textu, jež necílí pouze na d tského recipienta, ale bere v potaz širší recep ní kontext.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The bachelor thesis deals with the topic of the addressee in the narrative structure of selected works of contemporary prose for children. It analyses and interprets three contemporary children's books with a historical setting - Transport za v nost, Cílovníci and Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. The thesis uses specific categories (intertextuality, incompleteness, connecting fiction with reality etc.) to analyse how texts imply the adult reader. In terms of terminology, the paper uses Wolfgang Iser's concept of the implied reader. The aim of the work is to reveal concrete narratological strategies which do not imply only one recipient but takes into account the broader reception context.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV