dc.contributor.advisor | Králíková, Andrea | |
dc.creator | Hajdíková, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2020-07-08T11:47:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-08T11:47:17Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/118087 | |
dc.description.abstract | (in English): The bachelor thesis deals with the topic of the addressee in the narrative structure of selected works of contemporary prose for children. It analyses and interprets three contemporary children's books with a historical setting - Transport za v nost, Cílovníci and Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. The thesis uses specific categories (intertextuality, incompleteness, connecting fiction with reality etc.) to analyse how texts imply the adult reader. In terms of terminology, the paper uses Wolfgang Iser's concept of the implied reader. The aim of the work is to reveal concrete narratological strategies which do not imply only one recipient but takes into account the broader reception context. | en_US |
dc.description.abstract | ( esky): Bakalá ská práce se zabývá tematizací adresáta v narativní struktu e vybraných próz sou asné literatury pro d ti. Ve vztahu k adresátovi je provedena interpretace a analýza t í sou asných próz pro d ti, jejichž p íb h je konstruován na historickém pozadí - Transport za v nost, Cílovníci a Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. Práce pomocí konkrétních prvk (intertextovost, místa nedour enosti, propojení fikce s realitou apod.) sleduje, jak se p ístupy jednotlivých text m ní s ohledem na jejich recipienta, zejména jakým zp sobem texty implikují dosp lého tená e. Z hlediska terminologie využívá práce koncept implikovaného tená e Wolfganga Isera. Cílem práce je analyzovat a poukázat na konkrétní prvky a naratologické strategie, které jednotlivé adresáty anticipují, a odhalit rovinu textu, jež necílí pouze na d tského recipienta, ale bere v potaz širší recep ní kontext. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Children's literature|implied reader|double adressee|analysis|historical contex | en_US |
dc.subject | Dětská literatura|implikovaný čtenář|dvojí adresát|analýza|historický kontext | cs_CZ |
dc.title | Dvojí adresát ve vybraných titulech současné prózy pro děti | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-08 | |
dc.description.department | Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
dc.description.department | Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 219983 | |
dc.title.translated | Double addressee in selected works of contemporary children's literature | en_US |
dc.contributor.referee | Šebek, Josef | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | ( esky): Bakalá ská práce se zabývá tematizací adresáta v narativní struktu e vybraných próz sou asné literatury pro d ti. Ve vztahu k adresátovi je provedena interpretace a analýza t í sou asných próz pro d ti, jejichž p íb h je konstruován na historickém pozadí - Transport za v nost, Cílovníci a Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. Práce pomocí konkrétních prvk (intertextovost, místa nedour enosti, propojení fikce s realitou apod.) sleduje, jak se p ístupy jednotlivých text m ní s ohledem na jejich recipienta, zejména jakým zp sobem texty implikují dosp lého tená e. Z hlediska terminologie využívá práce koncept implikovaného tená e Wolfganga Isera. Cílem práce je analyzovat a poukázat na konkrétní prvky a naratologické strategie, které jednotlivé adresáty anticipují, a odhalit rovinu textu, jež necílí pouze na d tského recipienta, ale bere v potaz širší recep ní kontext. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English): The bachelor thesis deals with the topic of the addressee in the narrative structure of selected works of contemporary prose for children. It analyses and interprets three contemporary children's books with a historical setting - Transport za v nost, Cílovníci and Ani ka, mluvící potok a další chovanci ústavu paní Majerové. The thesis uses specific categories (intertextuality, incompleteness, connecting fiction with reality etc.) to analyse how texts imply the adult reader. In terms of terminology, the paper uses Wolfgang Iser's concept of the implied reader. The aim of the work is to reveal concrete narratological strategies which do not imply only one recipient but takes into account the broader reception context. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |