Zařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školy
The inclusion of the two-year-olds to ordinary kindergarten
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118051Identifikátory
SIS: 202844
Kolekce
- Kvalifikační práce [24982]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dvouleté děti|tříleté děti|předškolní vzdělávání|podmínky vzdělávání|vývoj dítěte|adaptace|rámcový vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
two-year-olds|three-year-olds|preschool education|conditions of learning|child evolution|adaptation|Framework Educational ProgramV této bakalářské práci se zabývám problematikou zařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školy. V teoretické části se zaměřím na vývoj a srovnání dvouletých a tříletých dětí, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností, a také na to zda jsou dvouleté děti schopné zvládnout doporučené výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Pro empirickou část jsem zvolila výzkum kvalitativní metodou. Výzkum povedu formou rozhovoru a dotazníkového šetření, kde oslovím 10 pedagogů mateřské školy, kteří mají zkušenost s dvouletými dětmi, jak hodnotí vstup a připravenost dětí.Cílem praktické části této práce je zjistit názor pedagogů mateřských škol na problematiku dvouletých dětí v mateřské škole a jejich podmínek pro vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In this bachelor thesis I deal with the issue of inclusion of two-year-old children in a regular nursery school.In the theoretical part I will focus on the development and comparison of two-year-old and three-year-old children, including a comparison of their needs and developmental differences. Comparing whether two-year-olds are able to cope with the recommended outcomes in the Framework Educational Program for Pre-school Education. The empirical part I chose by the research of the cavilative method. The research will be conducted in the form of an interview and a questionnaire survey, where I address 10 teachers of kindergarten, who have experience with two-year-old children, how they evaluate the entry and readiness of children. The aim of the practical part of this work is to find out the opinion on the issue of two-year-old children in kindergarten and their conditions for education through the eyes of a kindergarten teacher. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
