Show simple item record

The inclusion of the two-year-olds to ordinary kindergarten
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorHoráčková, Růžena
dc.date.accessioned2020-07-08T11:40:45Z
dc.date.available2020-07-08T11:40:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118051
dc.description.abstractIn this bachelor thesis I deal with the issue of inclusion of two-year-old children in a regular nursery school.In the theoretical part I will focus on the development and comparison of two-year-old and three-year-old children, including a comparison of their needs and developmental differences. Comparing whether two-year-olds are able to cope with the recommended outcomes in the Framework Educational Program for Pre-school Education. The empirical part I chose by the research of the cavilative method. The research will be conducted in the form of an interview and a questionnaire survey, where I address 10 teachers of kindergarten, who have experience with two-year-old children, how they evaluate the entry and readiness of children. The aim of the practical part of this work is to find out the opinion on the issue of two-year-old children in kindergarten and their conditions for education through the eyes of a kindergarten teacher. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractV této bakalářské práci se zabývám problematikou zařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školy. V teoretické části se zaměřím na vývoj a srovnání dvouletých a tříletých dětí, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností, a také na to zda jsou dvouleté děti schopné zvládnout doporučené výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Pro empirickou část jsem zvolila výzkum kvalitativní metodou. Výzkum povedu formou rozhovoru a dotazníkového šetření, kde oslovím 10 pedagogů mateřské školy, kteří mají zkušenost s dvouletými dětmi, jak hodnotí vstup a připravenost dětí.Cílem praktické části této práce je zjistit názor pedagogů mateřských škol na problematiku dvouletých dětí v mateřské škole a jejich podmínek pro vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttwo-year-olds|three-year-olds|preschool education|conditions of learning|child evolution|adaptation|Framework Educational Programen_US
dc.subjectdvouleté děti|tříleté děti|předškolní vzdělávání|podmínky vzdělávání|vývoj dítěte|adaptace|rámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.titleZařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-15
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId202844
dc.title.translatedThe inclusion of the two-year-olds to ordinary kindergartenen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci se zabývám problematikou zařazení dvouletých dětí do běžné mateřské školy. V teoretické části se zaměřím na vývoj a srovnání dvouletých a tříletých dětí, včetně porovnání rozdílu jejich potřeb a vývojových zvláštností, a také na to zda jsou dvouleté děti schopné zvládnout doporučené výstupy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Pro empirickou část jsem zvolila výzkum kvalitativní metodou. Výzkum povedu formou rozhovoru a dotazníkového šetření, kde oslovím 10 pedagogů mateřské školy, kteří mají zkušenost s dvouletými dětmi, jak hodnotí vstup a připravenost dětí.Cílem praktické části této práce je zjistit názor pedagogů mateřských škol na problematiku dvouletých dětí v mateřské škole a jejich podmínek pro vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor thesis I deal with the issue of inclusion of two-year-old children in a regular nursery school.In the theoretical part I will focus on the development and comparison of two-year-old and three-year-old children, including a comparison of their needs and developmental differences. Comparing whether two-year-olds are able to cope with the recommended outcomes in the Framework Educational Program for Pre-school Education. The empirical part I chose by the research of the cavilative method. The research will be conducted in the form of an interview and a questionnaire survey, where I address 10 teachers of kindergarten, who have experience with two-year-old children, how they evaluate the entry and readiness of children. The aim of the practical part of this work is to find out the opinion on the issue of two-year-old children in kindergarten and their conditions for education through the eyes of a kindergarten teacher. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV