Show simple item record

THE EFFECT OF STUDENT'S MAJOR AND LOCATION OF THE SCHOOL BUILDING ON SPACE-TEMPORAL BEHAVIOR OF COLLEGE STUDENTS
dc.contributor.advisorPospíšilová, Lucie
dc.creatorKadleček, David
dc.date.accessioned2020-02-18T11:14:12Z
dc.date.available2020-02-18T11:14:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116485
dc.description.abstractThe focus of this research thesis is spatiotemporal behavior of college students. It deals with a population group best characterized by its enormous internal diversity. One of the causes of the diversity within this group is academic life itself. It places different demands on each individual student and the intensity of their work load varies over the course of an academic year, specifically the winter semester. It results in blatant differences in spatiotemporal behavior of the students in different stages of the semester, the winter break, and the exam period. This research describes these differences and points out the effect of long-time research. As one of the milestones in a young person's life, their studies affect many other aspects of their daily lives. In some instances, their spaciotemporal behavior unifies in others it differs or even acts as a limiting factor. The thesis is interesting methodologically as the movement tracking of communication partners was conducted via a smartphone app which is one of the newer methods enabled recently by the boom of information and communication technologies. An evaluation of benefits as well as limits of this method compared to the older and more traditional diary method is included in the results of the thesis. Key words: students, spaciotemporal...en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na výzkum časoprostorového chování vysokoškolských studentů. Jde o skupinu obyvatelstva, pro kterou je charakteristická především obrovská vnitřní různorodost. Tuto různorodost způsobuje mimo jiné studium, které klade na každého ze studentů individuální nároky a intenzita těchto nároků je odlišná v různých obdobích akademického roku, potažmo zimního semestru. V důsledku toho existují zřetelné rozdíly v časoprostorovém chování mezi obdobím semestru, vánočních prázdnin a zkouškovým obdobím. Výsledky výzkumu popisují tyto rozdíly a poukazují na důležitost delší dobu trvajících šetření. Vliv studia, které je dlouhodobým životním projektem a milníkem mladého člověka, se projevuje i v řadě dalších aspektů každodenního života. V některých případech jejich časoprostorové chování sjednocuje, v jiných naopak způsobuje diferenciaci nebo působí jako omezující faktor. Práce je zajímavá z metodického hlediska, neboť sledování pohybu komunikačních partnerů bylo provedeno pomocí aplikací pro chytré telefony, což je jedna z nových metod, kterou v poslední době umožnil rozvoj informačních a komunikačních technologií. Součástí výsledků je i zhodnocení přínosů a limitů, která tato metoda přináší, oproti tradiční v dřívějších dobách používané metodě deníkových záznamů. Klíčová slova: studenti,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVLIV STUDIA A STANICE ŠKOLY NA ČASOPROSTOROVÉ CHOVÁNÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH STUDENTŮcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-28
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId199302
dc.title.translatedTHE EFFECT OF STUDENT'S MAJOR AND LOCATION OF THE SCHOOL BUILDING ON SPACE-TEMPORAL BEHAVIOR OF COLLEGE STUDENTSen_US
dc.contributor.refereeMadajová, Michala
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineRegional and Political Geographyen_US
thesis.degree.disciplineRegionální a politická geografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRegionální a politická geografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enRegional and Political Geographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na výzkum časoprostorového chování vysokoškolských studentů. Jde o skupinu obyvatelstva, pro kterou je charakteristická především obrovská vnitřní různorodost. Tuto různorodost způsobuje mimo jiné studium, které klade na každého ze studentů individuální nároky a intenzita těchto nároků je odlišná v různých obdobích akademického roku, potažmo zimního semestru. V důsledku toho existují zřetelné rozdíly v časoprostorovém chování mezi obdobím semestru, vánočních prázdnin a zkouškovým obdobím. Výsledky výzkumu popisují tyto rozdíly a poukazují na důležitost delší dobu trvajících šetření. Vliv studia, které je dlouhodobým životním projektem a milníkem mladého člověka, se projevuje i v řadě dalších aspektů každodenního života. V některých případech jejich časoprostorové chování sjednocuje, v jiných naopak způsobuje diferenciaci nebo působí jako omezující faktor. Práce je zajímavá z metodického hlediska, neboť sledování pohybu komunikačních partnerů bylo provedeno pomocí aplikací pro chytré telefony, což je jedna z nových metod, kterou v poslední době umožnil rozvoj informačních a komunikačních technologií. Součástí výsledků je i zhodnocení přínosů a limitů, která tato metoda přináší, oproti tradiční v dřívějších dobách používané metodě deníkových záznamů. Klíčová slova: studenti,...cs_CZ
uk.abstract.enThe focus of this research thesis is spatiotemporal behavior of college students. It deals with a population group best characterized by its enormous internal diversity. One of the causes of the diversity within this group is academic life itself. It places different demands on each individual student and the intensity of their work load varies over the course of an academic year, specifically the winter semester. It results in blatant differences in spatiotemporal behavior of the students in different stages of the semester, the winter break, and the exam period. This research describes these differences and points out the effect of long-time research. As one of the milestones in a young person's life, their studies affect many other aspects of their daily lives. In some instances, their spaciotemporal behavior unifies in others it differs or even acts as a limiting factor. The thesis is interesting methodologically as the movement tracking of communication partners was conducted via a smartphone app which is one of the newer methods enabled recently by the boom of information and communication technologies. An evaluation of benefits as well as limits of this method compared to the older and more traditional diary method is included in the results of the thesis. Key words: students, spaciotemporal...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV