Zobrazit minimální záznam

Comparative study of state-supported development programs in information literacy for seniors in Czech Republic and Great Britain
dc.contributor.advisorLipková, Helena
dc.creatorLažanská, Zuzana
dc.date.accessioned2020-08-25T10:03:50Z
dc.date.available2020-08-25T10:03:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111593
dc.description.abstractThis bachelor thesis is focused on educational programs of information literacy for elderly citizens in Great Britain and Czech Republic. The thesis contains theoretical part, which describes crucial terms (e.g. elderly citizens, lifelong learning, information literacy, digital divide). This part also contains current state of both countries in light of relevant factors, which affects the scale of educational programs (e.g. demographic structure and socioeconomic state of population). The second part contains description of selected educational strategies and programs of information literacy development in Great Britain and Czech Republic. The last chapter compares educational conditions in both countries, selected strategies, approach and form of education, support and funding of programs and content of educational programs. Conclusion of the thesis summarizes all findings and proposes inspirations for Czech Republic.en_US
dc.description.abstract(česky) Tato bakalářská práce se zabývá programy pro rozvoj informační gramotnosti seniorů ve Velké Británii a České republice. Práce obsahuje teoretickou část, která zahrnuje definici klíčových pojmů (například pojmy senior, celoživotní vzdělávání, informační gramotnost, digitální propast). V této části práce je také popsán současný stav ve VB a ČR vzhledem k faktorům, které mají vliv na nabídku edukačních programů (například demografická struktura obyvatelstva nebo socioekonomická situace). V druhé části práce jsou popsány vybrané vzdělávací strategie a programy rozvoje informační gramotnosti ve VB a ČR. Poslední kapitola celkově srovnává podmínky ke vzdělávání, vybrané strategie, přístup a formu vzdělávání, podporu a financování programů či nabídku vzdělávacích kurzů z hlediska obsahu v obou daných zemích. Závěr práce shrnuje poznatky z poslední kapitoly a navrhuje, čím by se mohla ČR v oblasti informačního vzdělávání seniorů inspirovat od VB.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinformation literacy|seniors|computer literacy|medial literacy|educational programme|education of seniorsen_US
dc.subjectinformační gramotnost|senioři|počítačová gramotnost|mediální gramotnost|edukační programy|vzdělávání seniorůcs_CZ
dc.titleSrovnávací studie státem podporovaných programů rozvoje informační gramotnosti seniorů v České republice a ve Velké Britániics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-03
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId192107
dc.title.translatedComparative study of state-supported development programs in information literacy for seniors in Czech Republic and Great Britainen_US
dc.contributor.refereeDrobíková, Barbora
dc.identifier.aleph002300106
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Tato bakalářská práce se zabývá programy pro rozvoj informační gramotnosti seniorů ve Velké Británii a České republice. Práce obsahuje teoretickou část, která zahrnuje definici klíčových pojmů (například pojmy senior, celoživotní vzdělávání, informační gramotnost, digitální propast). V této části práce je také popsán současný stav ve VB a ČR vzhledem k faktorům, které mají vliv na nabídku edukačních programů (například demografická struktura obyvatelstva nebo socioekonomická situace). V druhé části práce jsou popsány vybrané vzdělávací strategie a programy rozvoje informační gramotnosti ve VB a ČR. Poslední kapitola celkově srovnává podmínky ke vzdělávání, vybrané strategie, přístup a formu vzdělávání, podporu a financování programů či nabídku vzdělávacích kurzů z hlediska obsahu v obou daných zemích. Závěr práce shrnuje poznatky z poslední kapitoly a navrhuje, čím by se mohla ČR v oblasti informačního vzdělávání seniorů inspirovat od VB.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is focused on educational programs of information literacy for elderly citizens in Great Britain and Czech Republic. The thesis contains theoretical part, which describes crucial terms (e.g. elderly citizens, lifelong learning, information literacy, digital divide). This part also contains current state of both countries in light of relevant factors, which affects the scale of educational programs (e.g. demographic structure and socioeconomic state of population). The second part contains description of selected educational strategies and programs of information literacy development in Great Britain and Czech Republic. The last chapter compares educational conditions in both countries, selected strategies, approach and form of education, support and funding of programs and content of educational programs. Conclusion of the thesis summarizes all findings and proposes inspirations for Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990023001060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV