Animace na periférii
Animation on the Periphery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111037Identifikátory
SIS: 211316
Kolekce
- Kvalifikační práce [23261]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kubíček, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
orální historie|animační studia|normalizace|Kamil Pixa|historie českého animovaného filmu|česká animaceKlíčová slova (anglicky)
History of Czech animation|oral history|animation studies|normalisation period|Kamil PixaPráce se snaží vykreslit podobu dobové výroby animovaných děl v kontextu státně-socialistického modu produkce. Skrze otázkou zdánlivé autonomie odvětví kresleného a loutkového filmu v období ředitele Krátkého filmu Kamila Pixy (1969-1985) se pokusíme přesněji naznačit pozici uvnitř re- centralizované organizačně-dramaturgické struktuře státního filmového podniku, k níž dochází počátkem takzvané normalizace. Animovaný film měl odlišnou pozici a funkci oproti hrané tvorbě uvnitř československého filmu, tudíž se jako pomyslná autonomie můžou jevit i promyšlené kroky vedení úpravy systému výroby. Na příkladu ateliéru v Čiklově ulici načrtneme mód výroby loutkového filmu, který se podobal spíše řemeslné dílně a udržovala si pomyslnou autonomie, dokud měla svůj vlastní prostor.
The thesis attempts to precisely describe the production of animation in the context of the state- socialist mode of production. Through the question of "autonomy" for cartoons and puppets films in the era of Kamil Pixa (1969-1985), we will try to specify the position of animation within the re- centralized organization and dramaturgical section in the Short Film. In the context of the normalization period, animation had a different position and function compared to the feature films. Using the example of a studio in Čiklova Street, we outline a model of making a puppet film that was more like a "craft workshop" that retained its notional autonomy as long as it had its own space.