Zobrazit minimální záznam

Glocalization on the example of the HBO Czech Republic
dc.contributor.advisorMiessler, Jan
dc.creatorUhlík, Dominik
dc.date.accessioned2019-10-20T19:35:26Z
dc.date.available2019-10-20T19:35:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110586
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá fenoménem konvergence médií a zejména prostorové konvergence médií. Konvergence médií nás provází každý den prakticky na každém kroku. Její hlavní rozmach přišel s érou digitalizace a Webu 2.0. Dotýká se technologií, přístupu publika k mediálním obsahům, zprostředkovává jejich reakce směrem k mediálním obsahům a umožňuje tak těsnější soužití producentů a uživatelů médií a jejich obsahů. Globalizace pak jako projev prostorové konvergence díky digitalizaci pronikla právě také do mediálního světa. Jedním z trendů globalizace je pak její částečný opak - glokalizace, spojení slov globální a lokální. Glokalizce pak popisuje stav, kdy producent, působící na globálním trhu a distribuující svou tvorbu jednotně na různé světové trhy, vynakládá prostředky na tvorbu v jednotlivých lokálních oblastech. Tato práce se zaměřuje na jednu takovou společnost, a to na komerční televizní stanici HBO původem z USA fungující na principu měsíčního předplatného. Ta distribuuje svou tvorbu prostřednictvím svých dceřiných společností v Jižní Americe, Evropě a Asii. Na těchto trzích pak vzniká i lokální tvorba. Nejinak tomu je v České republice. Na základě interních dat společnosti HBO Europe s.r.o. analyzuji, zda výroba lokálního obsahu může být pro tuto společnost rentabilní. Analyzovanými...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis aims on the phenomenon of media convergence and especially the spatial media convergence. Media convergence affects our lives every day now, where it has been the most noticeable since the digitalization and Web 2.0 era. It relates to technologies, provides access and the response of the audience towards media content and thus enables closer link between the media producers, media content and their audience. Globalization, as one of the products of spatial convergence, entered the media industry through the digitalization. Glocalization represents one of the trends associated with globalization and it is described as a situation where a global media producer, distributing its consent world wide, spend resources to create a local production. This thesis is focused on one such example, HBO company, originally an American premium cable and satellite television network, with a business model of monthly subscription. HBO distributes its consent via its subsidiaries based in South America, Europe and Asia. These local markets create their own content. The same statement is valid for Czech Republic. I have done the profitability analysis of the local consent production of HBO, Czech Republic according to their internal data. Analyzed data describe the changes in the amount of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGlokalizacecs_CZ
dc.subjectglobalizacecs_CZ
dc.subjectkonvergencecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectHBOcs_CZ
dc.subjectHBO Europecs_CZ
dc.subjectlokální tvorbacs_CZ
dc.subjectGlocalizationen_US
dc.subjectglobalizationen_US
dc.subjectconvergenceen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectHBOen_US
dc.subjectHBO Europeen_US
dc.subjectlocal productionen_US
dc.titleGlokalizace na příkladu HBO Česká republikacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203262
dc.title.translatedGlocalization on the example of the HBO Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKřemen, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá fenoménem konvergence médií a zejména prostorové konvergence médií. Konvergence médií nás provází každý den prakticky na každém kroku. Její hlavní rozmach přišel s érou digitalizace a Webu 2.0. Dotýká se technologií, přístupu publika k mediálním obsahům, zprostředkovává jejich reakce směrem k mediálním obsahům a umožňuje tak těsnější soužití producentů a uživatelů médií a jejich obsahů. Globalizace pak jako projev prostorové konvergence díky digitalizaci pronikla právě také do mediálního světa. Jedním z trendů globalizace je pak její částečný opak - glokalizace, spojení slov globální a lokální. Glokalizce pak popisuje stav, kdy producent, působící na globálním trhu a distribuující svou tvorbu jednotně na různé světové trhy, vynakládá prostředky na tvorbu v jednotlivých lokálních oblastech. Tato práce se zaměřuje na jednu takovou společnost, a to na komerční televizní stanici HBO původem z USA fungující na principu měsíčního předplatného. Ta distribuuje svou tvorbu prostřednictvím svých dceřiných společností v Jižní Americe, Evropě a Asii. Na těchto trzích pak vzniká i lokální tvorba. Nejinak tomu je v České republice. Na základě interních dat společnosti HBO Europe s.r.o. analyzuji, zda výroba lokálního obsahu může být pro tuto společnost rentabilní. Analyzovanými...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis aims on the phenomenon of media convergence and especially the spatial media convergence. Media convergence affects our lives every day now, where it has been the most noticeable since the digitalization and Web 2.0 era. It relates to technologies, provides access and the response of the audience towards media content and thus enables closer link between the media producers, media content and their audience. Globalization, as one of the products of spatial convergence, entered the media industry through the digitalization. Glocalization represents one of the trends associated with globalization and it is described as a situation where a global media producer, distributing its consent world wide, spend resources to create a local production. This thesis is focused on one such example, HBO company, originally an American premium cable and satellite television network, with a business model of monthly subscription. HBO distributes its consent via its subsidiaries based in South America, Europe and Asia. These local markets create their own content. The same statement is valid for Czech Republic. I have done the profitability analysis of the local consent production of HBO, Czech Republic according to their internal data. Analyzed data describe the changes in the amount of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV