Marketing političek: Ženy v kampaních do PSP 2017
Female political candidate marfketing. Women in general election's campaigns 2017
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110411Identifikátory
SIS: 204411
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švec, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Ženy v politice, politický marketing, gender, genderové stereotypy, volby do Poslanecké sněmovny, vyrovnané zastoupeníKlíčová slova (anglicky)
Women in politics, political marketing, gender, gender stereotypes, House of Commons election, gender-balanced participationBakalářská práce "Marketing političek: ženy v kampaních do PSP 2017" se věnuje vystupování ženských kandidátek v předvolebních kampaních, a to na příkladu kampaní stran před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2017. V teoretické části tato práce nastiňuje hlavní bariéry vyrovnaného zastoupení mužů a žen na volených politických postech. Seznamuje se stavem zastoupení žen v české porevoluční vysoké politice obecně, následně pak popisuje vývoj zastoupení žen přímo v dolní komoře Parlamentu od roku 1996 až do současnosti. Dále práce popisuje genderové stereotypy, kterým političky čelí nejčastěji, jako je přisuzování zvláštních kompetencí či nekompetencí na základě jejich pohlaví, zdůrazňování jejich rodinné a mateřské role na úkor jejich profesních schopností či kladení důrazu na vzhled a oblečení kandidátek. Část práce mající praktický charakter analyzuje předvolební kampaně nejsilnějších stran při volbách do Poslanecké sněmovny Paramentu v roce 2017, a to z hlediska přítomnosti, tedy četnosti, a způsobu zobrazování jejich ženských kandidátek v nich. Analýza se týká vybraných prostředků kampaně, kterých využívaly všechny zmiňované strany, tedy volebních materiálů, volebních spotů a televizních debat kandidátů. Úkolem práce je odpovědět na otázku, zda jsou ženské kandidátky stále i v českých...
The Bachelor thesis "Female political candidates marketing: Women in general election's campaigns 2017" deals with the appearance of female candidates in the election campaigns on the example of the campaigns of the parties before the elections to the Chamber of Deputies of the Czech Parliament in the year of 2017. In the theoretical part, this thesis outlines the main barriers to a balanced representation of men and women in the politics. It introduces the state of representation of women in the Czech post-revolutionary politics in general, then describes the development of women's representation in the lower chamber of parliament from 1996 to the present. Furthermore, the thesis describes the gender stereotypes that politicians face the most often, such as attributing special competences or incompetences on the basis of their gender, highlighting their family or maternal roles at the expense of their professional abilities or imposing emphasis on the appearance and clothing of the candidates. Part of the work that has a practical character analyses the election campaigns of the strongest parties in the elections to the Chamber of Deputies in 2017, in terms of presence, meaning the frequency, and the method of displaying their female candidates in them. The analysis relates to selected campaign mediums,...
