Show simple item record

Female political candidate marfketing. Women in general election's campaigns 2017
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorLysková, Taťána
dc.date.accessioned2019-10-18T13:43:09Z
dc.date.available2019-10-18T13:43:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110411
dc.description.abstractThe Bachelor thesis "Female political candidates marketing: Women in general election's campaigns 2017" deals with the appearance of female candidates in the election campaigns on the example of the campaigns of the parties before the elections to the Chamber of Deputies of the Czech Parliament in the year of 2017. In the theoretical part, this thesis outlines the main barriers to a balanced representation of men and women in the politics. It introduces the state of representation of women in the Czech post-revolutionary politics in general, then describes the development of women's representation in the lower chamber of parliament from 1996 to the present. Furthermore, the thesis describes the gender stereotypes that politicians face the most often, such as attributing special competences or incompetences on the basis of their gender, highlighting their family or maternal roles at the expense of their professional abilities or imposing emphasis on the appearance and clothing of the candidates. Part of the work that has a practical character analyses the election campaigns of the strongest parties in the elections to the Chamber of Deputies in 2017, in terms of presence, meaning the frequency, and the method of displaying their female candidates in them. The analysis relates to selected campaign mediums,...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce "Marketing političek: ženy v kampaních do PSP 2017" se věnuje vystupování ženských kandidátek v předvolebních kampaních, a to na příkladu kampaní stran před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2017. V teoretické části tato práce nastiňuje hlavní bariéry vyrovnaného zastoupení mužů a žen na volených politických postech. Seznamuje se stavem zastoupení žen v české porevoluční vysoké politice obecně, následně pak popisuje vývoj zastoupení žen přímo v dolní komoře Parlamentu od roku 1996 až do současnosti. Dále práce popisuje genderové stereotypy, kterým političky čelí nejčastěji, jako je přisuzování zvláštních kompetencí či nekompetencí na základě jejich pohlaví, zdůrazňování jejich rodinné a mateřské role na úkor jejich profesních schopností či kladení důrazu na vzhled a oblečení kandidátek. Část práce mající praktický charakter analyzuje předvolební kampaně nejsilnějších stran při volbách do Poslanecké sněmovny Paramentu v roce 2017, a to z hlediska přítomnosti, tedy četnosti, a způsobu zobrazování jejich ženských kandidátek v nich. Analýza se týká vybraných prostředků kampaně, kterých využívaly všechny zmiňované strany, tedy volebních materiálů, volebních spotů a televizních debat kandidátů. Úkolem práce je odpovědět na otázku, zda jsou ženské kandidátky stále i v českých...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectŽeny v politicecs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectvolby do Poslanecké sněmovnycs_CZ
dc.subjectvyrovnané zastoupenícs_CZ
dc.subjectWomen in politicsen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectHouse of Commons electionen_US
dc.subjectgender-balanced participationen_US
dc.titleMarketing političek: Ženy v kampaních do PSP 2017cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-19
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId204411
dc.title.translatedFemale political candidate marfketing. Women in general election's campaigns 2017en_US
dc.contributor.refereeŠvec, Kamil
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Marketing političek: ženy v kampaních do PSP 2017" se věnuje vystupování ženských kandidátek v předvolebních kampaních, a to na příkladu kampaní stran před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2017. V teoretické části tato práce nastiňuje hlavní bariéry vyrovnaného zastoupení mužů a žen na volených politických postech. Seznamuje se stavem zastoupení žen v české porevoluční vysoké politice obecně, následně pak popisuje vývoj zastoupení žen přímo v dolní komoře Parlamentu od roku 1996 až do současnosti. Dále práce popisuje genderové stereotypy, kterým političky čelí nejčastěji, jako je přisuzování zvláštních kompetencí či nekompetencí na základě jejich pohlaví, zdůrazňování jejich rodinné a mateřské role na úkor jejich profesních schopností či kladení důrazu na vzhled a oblečení kandidátek. Část práce mající praktický charakter analyzuje předvolební kampaně nejsilnějších stran při volbách do Poslanecké sněmovny Paramentu v roce 2017, a to z hlediska přítomnosti, tedy četnosti, a způsobu zobrazování jejich ženských kandidátek v nich. Analýza se týká vybraných prostředků kampaně, kterých využívaly všechny zmiňované strany, tedy volebních materiálů, volebních spotů a televizních debat kandidátů. Úkolem práce je odpovědět na otázku, zda jsou ženské kandidátky stále i v českých...cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis "Female political candidates marketing: Women in general election's campaigns 2017" deals with the appearance of female candidates in the election campaigns on the example of the campaigns of the parties before the elections to the Chamber of Deputies of the Czech Parliament in the year of 2017. In the theoretical part, this thesis outlines the main barriers to a balanced representation of men and women in the politics. It introduces the state of representation of women in the Czech post-revolutionary politics in general, then describes the development of women's representation in the lower chamber of parliament from 1996 to the present. Furthermore, the thesis describes the gender stereotypes that politicians face the most often, such as attributing special competences or incompetences on the basis of their gender, highlighting their family or maternal roles at the expense of their professional abilities or imposing emphasis on the appearance and clothing of the candidates. Part of the work that has a practical character analyses the election campaigns of the strongest parties in the elections to the Chamber of Deputies in 2017, in terms of presence, meaning the frequency, and the method of displaying their female candidates in them. The analysis relates to selected campaign mediums,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV