Zobrazit minimální záznam

Communication Strategies of the European Parliament in Brussels on the Example of the Role-play Game in Parlamentarium
dc.contributor.advisorMatějka, Ondřej
dc.creatorVlčková, Jana
dc.date.accessioned2020-08-20T10:14:28Z
dc.date.available2020-08-20T10:14:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110398
dc.description.abstractCommunication of the European Parliament with the public takes place within various means and on different levels. This thesis offers an analysis of the European Parliament's communication strategy through the role-play game in the Brussels Parlamentarium. A role- play game simulating the legislative procedure of the European Union is available in all the EU official languages and it is targeted primarily at the youth between 15 and 18 years. The analysis is based on the political communication and political marketing theory, as well as on the concept of the role-play game as an educational tool. The methodological background of the analysis is embedded in the ethnographic research and its constituent methods, especially a participant observation and questionnaires survey, further completed by qualitative analysis of the visual and textual materials of the game. First, the advertising tools of the RPG are presented. Second, the course of the game is described and its transcript analysed. Third, the ways of reception of the activity by the participants are illustrated. The goal of the thesis is to show whether the role- play game is a successful communication tool of the European Parliament with the youth.en_US
dc.description.abstractKomunikace Evropského parlamentu s veřejností se odehrává různými způsoby a na různých úrovních. V této diplomové je předložena analýza komunikace Evropského parlamentu prostřednictvím role-play game v bruselském Parlamentariu. Simulační hra legislativního procesu Evropské unie je dostupná ve všech úředních jazycích EU a je orientovaná převážně na publikum ve věku od 15 do 18 let. Její analýza v této práci vychází z teorie politické komunikace a politického marketingu, a zároveň z konceptu role-play game jako výukového prostředku. Metodou pro analýzu role-play game v Parlamentariu jako způsobu komunikace Evropského parlamentu je etnografický výzkum a jeho dílčí metody, zejména zúčastněné pozorování a dotazníkové šetření, dále doplněné o obsahovou analýzu materiálů hry. Jsou představeny způsoby propagace role-play game v Parlamentariu, následně je přiblížen průběh této hry a analyzován její text, aby nakonec mohly být ilustrovány způsoby recepce této aktivity. Práce tak reflektuje, do jaké míry je role-play game úspěšným prostředkem komunikace Evropského parlamentu s mladým publikem.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEuropean Parliamenten_US
dc.subjectParlamentariumen_US
dc.subjectrole-play gameen_US
dc.subjectyouthen_US
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectethnographyen_US
dc.subjectEvropský parlamentcs_CZ
dc.subjectParlamentariumcs_CZ
dc.subjectrole-play gamecs_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectetnografiecs_CZ
dc.titleKomunikační strategie Evropského parlamentu v Bruselu na příkladu role-play game v Parlamentariucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-19
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203267
dc.title.translatedCommunication Strategies of the European Parliament in Brussels on the Example of the Role-play Game in Parlamentariumen_US
dc.contributor.refereeKasáková, Zuzana
dc.identifier.aleph002295730
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Area Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKomunikace Evropského parlamentu s veřejností se odehrává různými způsoby a na různých úrovních. V této diplomové je předložena analýza komunikace Evropského parlamentu prostřednictvím role-play game v bruselském Parlamentariu. Simulační hra legislativního procesu Evropské unie je dostupná ve všech úředních jazycích EU a je orientovaná převážně na publikum ve věku od 15 do 18 let. Její analýza v této práci vychází z teorie politické komunikace a politického marketingu, a zároveň z konceptu role-play game jako výukového prostředku. Metodou pro analýzu role-play game v Parlamentariu jako způsobu komunikace Evropského parlamentu je etnografický výzkum a jeho dílčí metody, zejména zúčastněné pozorování a dotazníkové šetření, dále doplněné o obsahovou analýzu materiálů hry. Jsou představeny způsoby propagace role-play game v Parlamentariu, následně je přiblížen průběh této hry a analyzován její text, aby nakonec mohly být ilustrovány způsoby recepce této aktivity. Práce tak reflektuje, do jaké míry je role-play game úspěšným prostředkem komunikace Evropského parlamentu s mladým publikem.cs_CZ
uk.abstract.enCommunication of the European Parliament with the public takes place within various means and on different levels. This thesis offers an analysis of the European Parliament's communication strategy through the role-play game in the Brussels Parlamentarium. A role- play game simulating the legislative procedure of the European Union is available in all the EU official languages and it is targeted primarily at the youth between 15 and 18 years. The analysis is based on the political communication and political marketing theory, as well as on the concept of the role-play game as an educational tool. The methodological background of the analysis is embedded in the ethnographic research and its constituent methods, especially a participant observation and questionnaires survey, further completed by qualitative analysis of the visual and textual materials of the game. First, the advertising tools of the RPG are presented. Second, the course of the game is described and its transcript analysed. Third, the ways of reception of the activity by the participants are illustrated. The goal of the thesis is to show whether the role- play game is a successful communication tool of the European Parliament with the youth.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022957300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV