Zobrazit minimální záznam

Perception of the importance of physics by students at elementary school
dc.contributor.advisorHoufková, Jitka
dc.creatorRusínová, Anita
dc.date.accessioned2021-03-24T11:13:56Z
dc.date.available2021-03-24T11:13:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/110156
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je seznámit se s problematikou a najít možnosti, jak lze ovlivnit vnímání fyziky žáky základní školy. A to metodami použitými ve výuce fyziky. Práce zjišťuje, jak žáci fyziku vnímají, a zkoumá, zda lze vnímání pozitivně ovlivnit využíváním fyzikálních pokusů ve výuce. Práce začíná sestavením vlastního dotazníku Instrinsic Motivation Inventory (IMI). Informace získané z dotazníků byly vzájemně porovnávány a vytvářeny hypotézy. Následovala příprava strukturovaného rozhovoru se žáky základní školy. Výstupy z rozhovorů byly použity k potvrzení či vyvrácení hypotéz. Na základě výsledků vyplývajících z dotazníků a rozhovorů byly formulovány závěry, které lze uplatnit ve výuce, a tak pozitivně ovlivnit vnímání fyziky žáky.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to introduce wayshow teachers can make their elementary school pupils more perceptive to learning physics by the means of specific methods. The thesis first examines on howthe subject is perceived by pupils. It later inquires whether the usage of physical experiments changes how they feel about physics. Initially, the work makes use of an Intrinsic Motivation Inventory (IMI) questionnaire. The collected information is later compared and hypotheses are made. Next, the thesis describes how the structural dialogue with elementary school pupils was prepared and subsequently executed to prove the hypotheses. The questionnaire results put a base to the final conclusions and suggestions which can be applied in a classroom.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectperception of physics by studentsen_US
dc.subjecteducational researchen_US
dc.subjectphysics experimentsen_US
dc.subjectvnímání fyziky žákycs_CZ
dc.subjectpedagogický výzkumcs_CZ
dc.subjectfyzikální pokusycs_CZ
dc.titleVnímání významu fyziky žáky na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-16
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId180973
dc.title.translatedPerception of the importance of physics by students at elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeSnětinová, Marie
dc.identifier.aleph002294869
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - Učitelství matematikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics - Training Teachers of Mathematicsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je seznámit se s problematikou a najít možnosti, jak lze ovlivnit vnímání fyziky žáky základní školy. A to metodami použitými ve výuce fyziky. Práce zjišťuje, jak žáci fyziku vnímají, a zkoumá, zda lze vnímání pozitivně ovlivnit využíváním fyzikálních pokusů ve výuce. Práce začíná sestavením vlastního dotazníku Instrinsic Motivation Inventory (IMI). Informace získané z dotazníků byly vzájemně porovnávány a vytvářeny hypotézy. Následovala příprava strukturovaného rozhovoru se žáky základní školy. Výstupy z rozhovorů byly použity k potvrzení či vyvrácení hypotéz. Na základě výsledků vyplývajících z dotazníků a rozhovorů byly formulovány závěry, které lze uplatnit ve výuce, a tak pozitivně ovlivnit vnímání fyziky žáky.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to introduce wayshow teachers can make their elementary school pupils more perceptive to learning physics by the means of specific methods. The thesis first examines on howthe subject is perceived by pupils. It later inquires whether the usage of physical experiments changes how they feel about physics. Initially, the work makes use of an Intrinsic Motivation Inventory (IMI) questionnaire. The collected information is later compared and hypotheses are made. Next, the thesis describes how the structural dialogue with elementary school pupils was prepared and subsequently executed to prove the hypotheses. The questionnaire results put a base to the final conclusions and suggestions which can be applied in a classroom.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantKekule, Martina
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022948690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV