dc.contributor.advisor | Hrdlička, Josef | |
dc.creator | Dostál, Mojmír | |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T08:10:16Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T08:10:16Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109936 | |
dc.description.abstract | The main aspiration of this thesis is to illustrate on several selected examples (or almost "cases" of clinical kind) from French, Russian, Polish, Italian (and in the second plan also German or English) writtings of the 19th and early 20th century the methods of application and presentation of the Withdrawnnes-motif in literature. And on the basis of them (after attempting to mapping out the network of their possible mutual influences, consequences, concurrency or filiations, in the interpretative part of the thesis, so on the II. to VI. chapter) try to define its final characteristics, periodisation, classification and his general definition. … and, moreover, or on the way to this purpose, perhaps to provide the reader a few other - perhaps more useful, or more interesting - information. Keywords: Autostylisation, Confusion of the dream and the reality, Decadence, Dreaming, Extreme mental states of mind, fin de siècle, Individualism, Literary motives, Modernism, Psychologism, Psychic naturalism, Solipsism, Transposition of identity, Withdrawnnes | en_US |
dc.description.abstract | Hlavní ambicí této diplomové práce je ilustrovat na několika vybraných příkladech (či spíše téměř "případech" až klinického druhu) z francouzského, ruského, polského, italského (a v druhém plánu vlastně také i německého či anglického) písemnictví 19. a počátku 20. století způsoby aplikace i presentace motivu uzavřenosti v literatuře. A na jejich základě se také (po pokusu o jakési zmapování sítě jejich možných vzájemných vlivů, následnosti, souběžnosti či filiací ve výkladové části práce, tedy kapitolách II. až VI.) pokusit o jeho závěrečné vymezení, periodisaci, klasifikaci a obecnou charakteristiku. … a krom toho, či cestou k tomuto cíli, snad případnému čtenáři poskytnout v rámci celého výkladu i několik málo jiných, snad užitečnějších či zajímavějších informací. Klíčová slova: Autostylisace, dekadence, fin de siècle, individualismus, literární motivy, mezní stavy mysli, moderna, psychologismus, psychický naturalismus, snění, solipsismus, transposice osobnosti, uzavřenost, záměna snového a skutečného světa | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Autostylisace|dekadence|fin de siècle|individualismus|literární motivy|mezní stavy mysli|moderna|psychologismus|psychický naturalismus|snění|solipsismus|transposice osobnosti|uzavřenost|záměna snového a skutečného světa | cs_CZ |
dc.subject | Autostylisation|Confusion of the dream and the reality|Decadence|Dreaming|Extreme mental states|fin de siècle|Individualism|Literary motives|Modernism|Psychologism|Psychic naturalism|Solipsism|Transposition of identity|Withdrawnnes | en_US |
dc.title | "Zavřeny slunci otvírají se slavnému mlčení hvězd": Pokus o analysu motivu uzavřenosti, jím generovaných témat a jejich konsekvencí v literatuře a "literaturách" přelomu století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-09 | |
dc.description.department | Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 183997 | |
dc.title.translated | "Closed to the sun, open them selves to the glorious silence of the stars": An Attempt to Analysis of a Withdrawnnes-motif; topics generated by it and their consequences in the literature and "literatures" at the turn of the century | en_US |
dc.contributor.referee | Vojvodík, Josef | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Comparative Literature | en_US |
thesis.degree.discipline | Komparatistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komparatistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Comparative Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavní ambicí této diplomové práce je ilustrovat na několika vybraných příkladech (či spíše téměř "případech" až klinického druhu) z francouzského, ruského, polského, italského (a v druhém plánu vlastně také i německého či anglického) písemnictví 19. a počátku 20. století způsoby aplikace i presentace motivu uzavřenosti v literatuře. A na jejich základě se také (po pokusu o jakési zmapování sítě jejich možných vzájemných vlivů, následnosti, souběžnosti či filiací ve výkladové části práce, tedy kapitolách II. až VI.) pokusit o jeho závěrečné vymezení, periodisaci, klasifikaci a obecnou charakteristiku. … a krom toho, či cestou k tomuto cíli, snad případnému čtenáři poskytnout v rámci celého výkladu i několik málo jiných, snad užitečnějších či zajímavějších informací. Klíčová slova: Autostylisace, dekadence, fin de siècle, individualismus, literární motivy, mezní stavy mysli, moderna, psychologismus, psychický naturalismus, snění, solipsismus, transposice osobnosti, uzavřenost, záměna snového a skutečného světa | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main aspiration of this thesis is to illustrate on several selected examples (or almost "cases" of clinical kind) from French, Russian, Polish, Italian (and in the second plan also German or English) writtings of the 19th and early 20th century the methods of application and presentation of the Withdrawnnes-motif in literature. And on the basis of them (after attempting to mapping out the network of their possible mutual influences, consequences, concurrency or filiations, in the interpretative part of the thesis, so on the II. to VI. chapter) try to define its final characteristics, periodisation, classification and his general definition. … and, moreover, or on the way to this purpose, perhaps to provide the reader a few other - perhaps more useful, or more interesting - information. Keywords: Autostylisation, Confusion of the dream and the reality, Decadence, Dreaming, Extreme mental states of mind, fin de siècle, Individualism, Literary motives, Modernism, Psychologism, Psychic naturalism, Solipsism, Transposition of identity, Withdrawnnes | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |