Návrh marketingové komunikace prodejny APM Sport
Proposal of marketing communication of APM Sport store
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109618Identifiers
Study Information System: 197976
Collections
- Kvalifikační práce [8335]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Zákazník, dotazování, komunikační mix, propagace, sportovní zbožíKeywords (English)
customer, polling, communication mix, promotion, sporting goodsNázev: Návrh marketingové komunikace prodejny APM Sport Cíle: Cílem této práce je pomocí získaných dat zanalyzovat a zhodnotit současnou marketingovou komunikaci prodejny APM Sport a na základě získaných poznatků vytvořit návrh ke zlepšení nové marketingové komunikace prodejny. Metody: Pro zhodnocení marketingové komunikace byly použity metody kvalitativního výzkumu i kvantitativního výzkumu. Konkrétně rozhovor s pomocí návodu a analýza interních dokumentů. Následně doplněné o kvantitativní výzkum v podobě dotazování aktuálních a potenciálních zákazníků. Výsledky: Výstupem této diplomové práce je návrh na zlepšení marketingové komunikace zahrnující nové komunikační prostředky a zefektivnění těch stávajících. Jedná se především o zefektivnění věrnostního programu, osobního prodeje během výjezdových akcí a rozšíření spolupráce PR. Nově jsou navrženy společné outdoorové akce, použití venkovní reklamy a guerilla marketing. Klíčová slova: zákazník, dotazování, komunikační mix, propagace, sportovní zboží
Title: The Proposal for Marketing Communication of "APM Sport" store Goals: The goal is to analyze and evaluate the current marketing comunication of the "APM Sport" store, based on the acquired data and findings and propose a new improved marketing communication of the store. Methods: Methods of both qualitative and quantitative reseach have been employed to assess the marketing communication, specifically an interview with instuctions and analysis of internal documents. Later these methods were suplemented by quantitative research, namely polling of both actual and potential customers. Results: The output of the work is a proposal for the improvement of the marketing communication of "APM Sport" store, including new means of communication and efficiency improvement of the current means. It is particularly the enhancement of the loyalty program, personal sale during the outgoing events and increase of PR cooperation. Newly there is a proposal for communal outdoor events, employment of outdoor advertising and guerilla marketing. Keywors: customer, polling, communication mix, promotion, sporting goods