Show simple item record

Proposal of marketing communication of APM Sport store
dc.contributor.advisorRuda, Tomáš
dc.creatorJelínková, Kristýna
dc.date.accessioned2019-10-01T10:33:26Z
dc.date.available2019-10-01T10:33:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109618
dc.description.abstractTitle: The Proposal for Marketing Communication of "APM Sport" store Goals: The goal is to analyze and evaluate the current marketing comunication of the "APM Sport" store, based on the acquired data and findings and propose a new improved marketing communication of the store. Methods: Methods of both qualitative and quantitative reseach have been employed to assess the marketing communication, specifically an interview with instuctions and analysis of internal documents. Later these methods were suplemented by quantitative research, namely polling of both actual and potential customers. Results: The output of the work is a proposal for the improvement of the marketing communication of "APM Sport" store, including new means of communication and efficiency improvement of the current means. It is particularly the enhancement of the loyalty program, personal sale during the outgoing events and increase of PR cooperation. Newly there is a proposal for communal outdoor events, employment of outdoor advertising and guerilla marketing. Keywors: customer, polling, communication mix, promotion, sporting goodsen_US
dc.description.abstractNázev: Návrh marketingové komunikace prodejny APM Sport Cíle: Cílem této práce je pomocí získaných dat zanalyzovat a zhodnotit současnou marketingovou komunikaci prodejny APM Sport a na základě získaných poznatků vytvořit návrh ke zlepšení nové marketingové komunikace prodejny. Metody: Pro zhodnocení marketingové komunikace byly použity metody kvalitativního výzkumu i kvantitativního výzkumu. Konkrétně rozhovor s pomocí návodu a analýza interních dokumentů. Následně doplněné o kvantitativní výzkum v podobě dotazování aktuálních a potenciálních zákazníků. Výsledky: Výstupem této diplomové práce je návrh na zlepšení marketingové komunikace zahrnující nové komunikační prostředky a zefektivnění těch stávajících. Jedná se především o zefektivnění věrnostního programu, osobního prodeje během výjezdových akcí a rozšíření spolupráce PR. Nově jsou navrženy společné outdoorové akce, použití venkovní reklamy a guerilla marketing. Klíčová slova: zákazník, dotazování, komunikační mix, propagace, sportovní zbožícs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectZákazníkcs_CZ
dc.subjectdotazovánícs_CZ
dc.subjectkomunikační mixcs_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.subjectsportovní zbožícs_CZ
dc.subjectcustomeren_US
dc.subjectpollingen_US
dc.subjectcommunication mixen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectsporting goodsen_US
dc.titleNávrh marketingové komunikace prodejny APM Sportcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-10
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId197976
dc.title.translatedProposal of marketing communication of APM Sport storeen_US
dc.contributor.refereePecinová, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Managementcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Návrh marketingové komunikace prodejny APM Sport Cíle: Cílem této práce je pomocí získaných dat zanalyzovat a zhodnotit současnou marketingovou komunikaci prodejny APM Sport a na základě získaných poznatků vytvořit návrh ke zlepšení nové marketingové komunikace prodejny. Metody: Pro zhodnocení marketingové komunikace byly použity metody kvalitativního výzkumu i kvantitativního výzkumu. Konkrétně rozhovor s pomocí návodu a analýza interních dokumentů. Následně doplněné o kvantitativní výzkum v podobě dotazování aktuálních a potenciálních zákazníků. Výsledky: Výstupem této diplomové práce je návrh na zlepšení marketingové komunikace zahrnující nové komunikační prostředky a zefektivnění těch stávajících. Jedná se především o zefektivnění věrnostního programu, osobního prodeje během výjezdových akcí a rozšíření spolupráce PR. Nově jsou navrženy společné outdoorové akce, použití venkovní reklamy a guerilla marketing. Klíčová slova: zákazník, dotazování, komunikační mix, propagace, sportovní zbožícs_CZ
uk.abstract.enTitle: The Proposal for Marketing Communication of "APM Sport" store Goals: The goal is to analyze and evaluate the current marketing comunication of the "APM Sport" store, based on the acquired data and findings and propose a new improved marketing communication of the store. Methods: Methods of both qualitative and quantitative reseach have been employed to assess the marketing communication, specifically an interview with instuctions and analysis of internal documents. Later these methods were suplemented by quantitative research, namely polling of both actual and potential customers. Results: The output of the work is a proposal for the improvement of the marketing communication of "APM Sport" store, including new means of communication and efficiency improvement of the current means. It is particularly the enhancement of the loyalty program, personal sale during the outgoing events and increase of PR cooperation. Newly there is a proposal for communal outdoor events, employment of outdoor advertising and guerilla marketing. Keywors: customer, polling, communication mix, promotion, sporting goodsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV