Zpracování historie v moderním hudebním divadle
History Education and Modern Musical Theatre
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109478Identifikátory
SIS: 201580
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koura, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
10. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
moderní hudební divadlo, dějiny, dějiny USA, Hamilton, didaktika dějepisuKlíčová slova (anglicky)
modern musical theatre, history, US history, Hamilton, history educationVe své práci chci sledovat zobrazení historických událostí v dílech z oblasti hudebního divadla, zejména v historickém muzikálu Hamilton, který se stal fenoménem ve svém žánru. Muzikál pojednává o historické osobnosti Alexandra Hamiltona a o historických událostech, které vyvrcholily založením Spojených států amerických. Rád bych rozebral, jakým způsobem jsou v tomto díle líčeny historické jevy, události a osobnosti, a jakým způsobem s nimi autor na divadle pracuje. Výsledky analýzy budou využity pro srovnání s další soudobou muzikálovou tvorbou. V závěrečné části práce poukazuji na možnosti využití moderního hudebního divadla ve výuce dějepisu.
The thesis focuses on portraying historical events in musical theatre pieces. It explores especially the historical musical Hamilton that became a phenomenon in the field. The musical narrates the story of Alexander Hamilton and historical events that led to the foundation of the United States of America. The first part of the thesis analyses how the musical Hamilton portrays historical phenomena, events and personalities. It also explores various methods how they are staged. The results of this analysis will be used for comparison of musical Hamilton with other contemporary musicals. In the final part the thesis points out the possibilities of usage of modern musical theatre in history education.