Procedural Content Generation for Video Games using Open Data
Procedurální generování obsahu počítačových her s použitím otevřených dat
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109086Identifikátory
SIS: 210328
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kratochvíl, Miroslav
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
procedurální generování obsahu, počítačové hry, hry typu nekonečný běh, open dataKlíčová slova (anglicky)
procedural content generation, video games, endless-runner games, open dataGames get boring when they start repeating themselves and do not offer players new content. Procedural content generation (PCG) is increasingly used to generate this content. PCG-based game design decreases the need to have a human designer or a writer to generate the content. Algorithmic creation of game content can augment the creativity of human designers and this makes it possible small so-called indie teams to create the content for their game without the big resources. In this work, the field of PCG is introduced. Application of PCG is shown through a mobile game implementation. The implementation details of the mobile game Rush Hour will be presented that makes use of Foursquare, Twitter and Mapbox APIs, which eases the content creation using open data as the input of PCG.
