Umělá inteligence pro hru Dominion
Artificial Intelligence for the Dominion Game
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109069Identifikátory
SIS: 211705
Kolekce
- Kvalifikační práce [11978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gemrot, Jakub
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování a softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
umělá inteligence, karetní hra, DominionKlíčová slova (anglicky)
artificial intelligence, card game, DominionPředmětem této bakalářské práce je umělá inteligence pro karetní hru Dominion, která je použitelná ve hře dvou hráčů. Hra Dominion se vyznačuje tím, že existuje velké množství počátečních konfigurací. Umělá inteligence vybírá nejlepší strategie z množiny připravených strategií, aby čas generování specializované strategie nezdržoval hráče před každou hrou. Tento přístup byl implementován s důrazem na rozšiřitelnost hry. Při návrhu umělé inteligence bylo využito evolučních algoritmů. Součástí práce je také implementace samotné hry v jazyce C# a jednoduché grafické rozhraní pro hraní hry. 1
The subject of this thesis is an artificial intelligence for the Dominion card game, which is usable in a two-player game. Dominion is characterized by the fact that there is a large number of initial configurations. The artificial intelligence selects the best strategies from a set of prepared strategies so that the time it takes to generate a specialized strategy does not delay players from every game. This approach has been implemented with emphasis on game extendability. In the design of the artificial intelligence evolutionary algorithms were used. The work also includes an implementation of the game itself in the C# language and a simple graphical interface for playing the game. 1
