Umělá inteligence pro hru Dominion
Artificial Intelligence for the Dominion Game
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109069Identifiers
Study Information System: 211705
Collections
- Kvalifikační práce [10691]
Author
Advisor
Referee
Gemrot, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
5. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
umělá inteligence, karetní hra, DominionKeywords (English)
artificial intelligence, card game, DominionPředmětem této bakalářské práce je umělá inteligence pro karetní hru Dominion, která je použitelná ve hře dvou hráčů. Hra Dominion se vyznačuje tím, že existuje velké množství počátečních konfigurací. Umělá inteligence vybírá nejlepší strategie z množiny připravených strategií, aby čas generování specializované strategie nezdržoval hráče před každou hrou. Tento přístup byl implementován s důrazem na rozšiřitelnost hry. Při návrhu umělé inteligence bylo využito evolučních algoritmů. Součástí práce je také implementace samotné hry v jazyce C# a jednoduché grafické rozhraní pro hraní hry. 1
The subject of this thesis is an artificial intelligence for the Dominion card game, which is usable in a two-player game. Dominion is characterized by the fact that there is a large number of initial configurations. The artificial intelligence selects the best strategies from a set of prepared strategies so that the time it takes to generate a specialized strategy does not delay players from every game. This approach has been implemented with emphasis on game extendability. In the design of the artificial intelligence evolutionary algorithms were used. The work also includes an implementation of the game itself in the C# language and a simple graphical interface for playing the game. 1