Real-time strategie s rozhraním pro umělou inteligenci
Real-time strategy with an interface for artificial intelligence
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109045Identifiers
Study Information System: 205413
Collections
- Kvalifikační práce [11217]
Author
Advisor
Referee
Gemrot, Jakub
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming and Software Systems
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
5. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
real-time strategie, umělá inteligence, herní inteligenceKeywords (English)
real-time strategy, artificial intelligence, game intelligenceTato práce se zabývá real-time strategií Skillegy, která využívá na rozdíl od většiny her podobného typu pouze jeden druh jednotky. Tyto jednotky však mají určité schop- nosti, jejichž úrovně se mohou během hry zvyšovat v závislosti na jejich akcích či pomocí vylepšování v budovách. Hru lze hrát ve více hráčích přes síť a obsahuje rozhraní pro umělou inteligenci s ukázkovou implementací, kterou lze použít místo lidského protivníka. Hra je vytvořena v enginu Unity pomocí jazyka C# a platformy .NET. 1
This thesis focuses on a real-time strategy called Skillegy, which, in contrast to the majority of games of similar kind, uses only one type of unit. However, these units have certain abilities whose levels can increase depending on their actions or using upgrading in buildings. The game can be played by multiple players over network and it includes an interface for an artificial intelligence with example implementation that can be used instead of a human opponent. The game is created in the Unity engine with use of the C# language and the .NET Framework. 1