Komunikace dětské televize na sociálních sítích: případová studie ČT:D
The communications of childern's television on social networks: Case study ČT :D
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108268Identifiers
Study Information System: 193052
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Wolák, Radim
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Dětská televize, ČT :D, komunikace, konstruktivismus, sociální konstrukce, behaviorismus, sociální sítě, web, hry, případová studieKeywords (English)
Children's television, ČT :D, communication, constructivism, social construction, behaviorism, social networks, web, games, case studyTato studie zjišťuje, jak nahlíží jediná veřejnoprávní televize zaměřená na děti v České republice ČT :D na dětské publikum a jakým způsobem tato televize s dětským potažmo dospělým divákem komunikuje. Primární výzkum této studie je kvalitativní povahy. Byla využita případová studie, data byla analyzována tematicky. V rámci studie bylo uskutečněno několik rozhovorů s klíčovými pracovníky televize odpovědnými za komunikaci. Výzkum opřený o přehled literatury objevil, že pracovníci televizi nahlíží na diváka jako na aktivní publikum. Obsah, který vytváří, se pokouší být edutainment. ČT :D následuje světové trendy, a ke komunikaci s dětským divákem využívá ty nejnovější technologie včetně sociálních sítí. Sociální sítě ale nepovažuje ČŤ :D za klíčové prostředky komunikace s dětským divákem vzhledem k věku své cílové skupiny. V rámci paradigmat, které dominují diskurzu nahlížení na dětského diváka byl u ČT :D zjištěn sociální konstruktivismus.
This study explores how the only public TV channel designated for children in the Czech Republic approaches on a children's audience and how it communicates with a child and adult viewers. The primary research of this study has a qualitative nature. The case study was used, the data were analyzed thematically. In the study, several interviews were conducted with the key television staff responsible for communication. Research based on a literature review found that television workes view the viewer as an active audience. They create content which is to be edutainment. ČT :D follows world trends and uses the latest technologies, including social networks, to communicate with the child's viewer. However, social networks ČT :D does not consider to be the key means of communicating with child viewers due to the age of its target group. Within the paradigms that dominate the discourse of approaching to the child's viewer, social constructivism was found out.