Komunikace dětské televize na sociálních sítích: případová studie ČT:D
The communications of childern's television on social networks: Case study ČT :D
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108268Identifikátory
SIS: 193052
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dětská televize, ČT :D, komunikace, konstruktivismus, sociální konstrukce, behaviorismus, sociální sítě, web, hry, případová studieKlíčová slova (anglicky)
Children's television, ČT :D, communication, constructivism, social construction, behaviorism, social networks, web, games, case studyTato studie zjišťuje, jak nahlíží jediná veřejnoprávní televize zaměřená na děti v České republice ČT :D na dětské publikum a jakým způsobem tato televize s dětským potažmo dospělým divákem komunikuje. Primární výzkum této studie je kvalitativní povahy. Byla využita případová studie, data byla analyzována tematicky. V rámci studie bylo uskutečněno několik rozhovorů s klíčovými pracovníky televize odpovědnými za komunikaci. Výzkum opřený o přehled literatury objevil, že pracovníci televizi nahlíží na diváka jako na aktivní publikum. Obsah, který vytváří, se pokouší být edutainment. ČT :D následuje světové trendy, a ke komunikaci s dětským divákem využívá ty nejnovější technologie včetně sociálních sítí. Sociální sítě ale nepovažuje ČŤ :D za klíčové prostředky komunikace s dětským divákem vzhledem k věku své cílové skupiny. V rámci paradigmat, které dominují diskurzu nahlížení na dětského diváka byl u ČT :D zjištěn sociální konstruktivismus.
This study explores how the only public TV channel designated for children in the Czech Republic approaches on a children's audience and how it communicates with a child and adult viewers. The primary research of this study has a qualitative nature. The case study was used, the data were analyzed thematically. In the study, several interviews were conducted with the key television staff responsible for communication. Research based on a literature review found that television workes view the viewer as an active audience. They create content which is to be edutainment. ČT :D follows world trends and uses the latest technologies, including social networks, to communicate with the child's viewer. However, social networks ČT :D does not consider to be the key means of communicating with child viewers due to the age of its target group. Within the paradigms that dominate the discourse of approaching to the child's viewer, social constructivism was found out.
