Motivace, odměny a tresty ve výuce 1. stupně na ZŠ a jejich praktická aplikace
Motivation, reward and punishment in primary education and their practical application
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108253Identifikátory
SIS: 201563
Kolekce
- Kvalifikační práce [2707]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Blažková, Miloslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra filozofie
Datum obhajoby
26. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Aplikace, motivace, odměny, efektivnost, pedagog, tresty, učitel, výchova, výuka, žáciKlíčová slova (anglicky)
Application, motivation, reward, efficiency, pedagogue, punishment, teacher, upbringing, teaching, pupilsMotivace, odměny a tresty ve výuce a jejich praktická aplikace jsou nezbytnou součástí pedagogického přístupu každého vyučujícího pedagoga. Umět v žácích vzbudit zaujetí pro dané téma, odměnit je patřičným způsobem za správně odvedenou práci a za nekázeň a narušování výuky zvolit a následně aplikovat adekvátní trest, to je ukazatelem znalého pedagoga. Záměr práce je čistě pedagogický, v některých kapitolách jsou pro upřesnění zmíněna i psychologická východiska, pouze však jako podpůrná možnost pro ucelenější vhled do dané problematiky. Tato diplomová práce se skládá nejprve z teoretické části, která tvoří její větší část a která je zařazena ve struktuře práce za úvodem. Při psaní teoretické části byla použita česká i zahraniční literatura, pro komparaci byly taktéž zpracovány jak zahraniční, tak české články a publikace z časopisů. O motivaci, odměnách a trestech lze nalézt dostatek kvalitní české i zahraniční literatury. Tohoto tématu se rovněž v různém rozsahu dotýkají i některé studentské práce. Lze říci, že literatura specificky zaměřená na motivování, odměňování a trestání žáků na prvním stupni základní školy je dostupná v uspokojivé míře. Ke každému tématu a jeho problematice existuje vhodná a dostupná literatura. Při psaní práce bylo za statistickým...
The aim of the diploma thesis is the theoretic description of forms of motivation, rewards and punishments applied on elementary school pupils. The research was aimed at the individual forms of motivation, rewards and punishments that respondents apply in their teaching and what the effects are. Theory and practice are compared with the intention to highlight attitudes and features that are applied by teachers in the fields of motivation, rewards and punishments. Consequently, the agreement of forms of motivation and rewards for pupils described in the literature and their application of practical teaching at the elementary school was confirmed. However, the point the academic literature and applied practice differs were the forms and methods of pupil's punishments. Opinions about applied forms of punishment have been diverged by individual interviewed teachers although researched file shows considerable agreement in the previous two topics. The purpose of the thesis is to acquire an outline and detailed information about the given issue and their subsequent comparison with the practice knowledge. The thesis also enriches the theoretical resources with the real experience and whatsoever, there is a general monitoring of the approach of elementary school teachers to this issue. The practical part proceeds in...