Show simple item record

Motivation, reward and punishment in primary education and their practical application
dc.contributor.advisorDolista, Josef
dc.creatorDvořáková, Jana
dc.date.accessioned2019-07-17T09:50:00Z
dc.date.available2019-07-17T09:50:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108253
dc.description.abstractMotivace, odměny a tresty ve výuce a jejich praktická aplikace jsou nezbytnou součástí pedagogického přístupu každého vyučujícího pedagoga. Umět v žácích vzbudit zaujetí pro dané téma, odměnit je patřičným způsobem za správně odvedenou práci a za nekázeň a narušování výuky zvolit a následně aplikovat adekvátní trest, to je ukazatelem znalého pedagoga. Záměr práce je čistě pedagogický, v některých kapitolách jsou pro upřesnění zmíněna i psychologická východiska, pouze však jako podpůrná možnost pro ucelenější vhled do dané problematiky. Tato diplomová práce se skládá nejprve z teoretické části, která tvoří její větší část a která je zařazena ve struktuře práce za úvodem. Při psaní teoretické části byla použita česká i zahraniční literatura, pro komparaci byly taktéž zpracovány jak zahraniční, tak české články a publikace z časopisů. O motivaci, odměnách a trestech lze nalézt dostatek kvalitní české i zahraniční literatury. Tohoto tématu se rovněž v různém rozsahu dotýkají i některé studentské práce. Lze říci, že literatura specificky zaměřená na motivování, odměňování a trestání žáků na prvním stupni základní školy je dostupná v uspokojivé míře. Ke každému tématu a jeho problematice existuje vhodná a dostupná literatura. Při psaní práce bylo za statistickým...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis is the theoretic description of forms of motivation, rewards and punishments applied on elementary school pupils. The research was aimed at the individual forms of motivation, rewards and punishments that respondents apply in their teaching and what the effects are. Theory and practice are compared with the intention to highlight attitudes and features that are applied by teachers in the fields of motivation, rewards and punishments. Consequently, the agreement of forms of motivation and rewards for pupils described in the literature and their application of practical teaching at the elementary school was confirmed. However, the point the academic literature and applied practice differs were the forms and methods of pupil's punishments. Opinions about applied forms of punishment have been diverged by individual interviewed teachers although researched file shows considerable agreement in the previous two topics. The purpose of the thesis is to acquire an outline and detailed information about the given issue and their subsequent comparison with the practice knowledge. The thesis also enriches the theoretical resources with the real experience and whatsoever, there is a general monitoring of the approach of elementary school teachers to this issue. The practical part proceeds in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectAplikacecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectodměnycs_CZ
dc.subjectefektivnostcs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjecttrestycs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectApplicationen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectrewarden_US
dc.subjectefficiencyen_US
dc.subjectpedagogueen_US
dc.subjectpunishmenten_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.titleMotivace, odměny a tresty ve výuce 1. stupně na ZŠ a jejich praktická aplikacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-26
dc.description.departmentHTF - Katedra filozofiecs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId201563
dc.title.translatedMotivation, reward and punishment in primary education and their practical applicationen_US
dc.contributor.refereeBlažková, Miloslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra filozofiecs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMotivace, odměny a tresty ve výuce a jejich praktická aplikace jsou nezbytnou součástí pedagogického přístupu každého vyučujícího pedagoga. Umět v žácích vzbudit zaujetí pro dané téma, odměnit je patřičným způsobem za správně odvedenou práci a za nekázeň a narušování výuky zvolit a následně aplikovat adekvátní trest, to je ukazatelem znalého pedagoga. Záměr práce je čistě pedagogický, v některých kapitolách jsou pro upřesnění zmíněna i psychologická východiska, pouze však jako podpůrná možnost pro ucelenější vhled do dané problematiky. Tato diplomová práce se skládá nejprve z teoretické části, která tvoří její větší část a která je zařazena ve struktuře práce za úvodem. Při psaní teoretické části byla použita česká i zahraniční literatura, pro komparaci byly taktéž zpracovány jak zahraniční, tak české články a publikace z časopisů. O motivaci, odměnách a trestech lze nalézt dostatek kvalitní české i zahraniční literatury. Tohoto tématu se rovněž v různém rozsahu dotýkají i některé studentské práce. Lze říci, že literatura specificky zaměřená na motivování, odměňování a trestání žáků na prvním stupni základní školy je dostupná v uspokojivé míře. Ke každému tématu a jeho problematice existuje vhodná a dostupná literatura. Při psaní práce bylo za statistickým...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the diploma thesis is the theoretic description of forms of motivation, rewards and punishments applied on elementary school pupils. The research was aimed at the individual forms of motivation, rewards and punishments that respondents apply in their teaching and what the effects are. Theory and practice are compared with the intention to highlight attitudes and features that are applied by teachers in the fields of motivation, rewards and punishments. Consequently, the agreement of forms of motivation and rewards for pupils described in the literature and their application of practical teaching at the elementary school was confirmed. However, the point the academic literature and applied practice differs were the forms and methods of pupil's punishments. Opinions about applied forms of punishment have been diverged by individual interviewed teachers although researched file shows considerable agreement in the previous two topics. The purpose of the thesis is to acquire an outline and detailed information about the given issue and their subsequent comparison with the practice knowledge. The thesis also enriches the theoretical resources with the real experience and whatsoever, there is a general monitoring of the approach of elementary school teachers to this issue. The practical part proceeds in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra filozofiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV