Show simple item record

The role of education in overcoming loneliness
dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.creatorMoravčíková, Ivana
dc.date.accessioned2019-07-15T09:59:03Z
dc.date.available2019-07-15T09:59:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108082
dc.description.abstractPráce se zabývá výchovou ve smyslu dialogického vztahu mezi vychovatelem a vychovávaným. Věnuje se charakteru tohoto vztahu a zabývá se jeho vlivem na pocity osamělosti. Práce vychází z textů personalistických filosofů (M. Buber, G. Marcel, E. Levinas, K. Vrána) a zajímá se nejen o to, jak na dialogický vztah nahlíží, co se týká jeho podstaty, ale především se zaměřuje na to, co zapříčiňuje jeho naplnění anebo uvržení do osamělosti. Ukazuje se, že mezi naplňujícími vztahy a osamělostí existuje nepřímá úměra, zároveň je ale důležité zjištění, že určitá míra naší osamělosti je přirozená a je tak docela nemožné ji odstranit. Každému z vybraných filosofů této práce je věnována jedna kapitola, v níž je představen z hlediska biografického a následně je věnováno místo jeho filosofii. Zároveň se v celé této práci projevuje snaha najít pro personalistickou filosofii cestu, která by směřovala k procesu výchovy, příp. až do školního prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with education in the sense of dialogue between the educator and the educated. It deals with the character of this relationship and deals with its influence on loneliness. The work is based on the texts of personalistic philosophers (M. Buber, G. Marcel, E. Levinas, K. Vrána) and is focused not only on how they view the dialogue relationship in terms of its nature but also focuses on what are the causes of loneliness. It turns out that there is an indirect proportion between fulfilling relationships and loneliness, but it is also important to note that a certain amount of our loneliness is natural and it's quite impossible to remove it. One chapter is devoted to each of the selected philosophers of this thesis, in which each personalist is introduced from a biographical point of view and then the rest of the chapter is devoted to the philosophy itself. At the same time, an effort to find a way for the personalistic philosophy that would lead to the process of education is present throughout the whole thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectrelationship I-Thouen_US
dc.subjectpersonalismen_US
dc.subjectsolitudeen_US
dc.subjectlonelinessen_US
dc.subjectMartin Buberen_US
dc.subjectKarel Vranaen_US
dc.subjectGabriel Marcelen_US
dc.subjectEmmanuel Levinasen_US
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvztah já-tycs_CZ
dc.subjectpersonalismuscs_CZ
dc.subjectsamotacs_CZ
dc.subjectosaměnícs_CZ
dc.subjectMartin Bubercs_CZ
dc.subjectKarel Vránacs_CZ
dc.subjectGabriel Marcelcs_CZ
dc.subjectEmmanuel Levinascs_CZ
dc.titleRole výchovy v překonávání osamělostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-24
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196860
dc.title.translatedThe role of education in overcoming lonelinessen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Paedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Paedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá výchovou ve smyslu dialogického vztahu mezi vychovatelem a vychovávaným. Věnuje se charakteru tohoto vztahu a zabývá se jeho vlivem na pocity osamělosti. Práce vychází z textů personalistických filosofů (M. Buber, G. Marcel, E. Levinas, K. Vrána) a zajímá se nejen o to, jak na dialogický vztah nahlíží, co se týká jeho podstaty, ale především se zaměřuje na to, co zapříčiňuje jeho naplnění anebo uvržení do osamělosti. Ukazuje se, že mezi naplňujícími vztahy a osamělostí existuje nepřímá úměra, zároveň je ale důležité zjištění, že určitá míra naší osamělosti je přirozená a je tak docela nemožné ji odstranit. Každému z vybraných filosofů této práce je věnována jedna kapitola, v níž je představen z hlediska biografického a následně je věnováno místo jeho filosofii. Zároveň se v celé této práci projevuje snaha najít pro personalistickou filosofii cestu, která by směřovala k procesu výchovy, příp. až do školního prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with education in the sense of dialogue between the educator and the educated. It deals with the character of this relationship and deals with its influence on loneliness. The work is based on the texts of personalistic philosophers (M. Buber, G. Marcel, E. Levinas, K. Vrána) and is focused not only on how they view the dialogue relationship in terms of its nature but also focuses on what are the causes of loneliness. It turns out that there is an indirect proportion between fulfilling relationships and loneliness, but it is also important to note that a certain amount of our loneliness is natural and it's quite impossible to remove it. One chapter is devoted to each of the selected philosophers of this thesis, in which each personalist is introduced from a biographical point of view and then the rest of the chapter is devoted to the philosophy itself. At the same time, an effort to find a way for the personalistic philosophy that would lead to the process of education is present throughout the whole thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV