Zobrazit minimální záznam

Strenghtening the resilience of children in coping with the sudden crisis event
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorMiková, Michaela
dc.date.accessioned2019-07-12T10:03:57Z
dc.date.available2019-07-12T10:03:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108022
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá fungováním odolnosti dětí v reakci na náhlou krizovou událost. Zaměřuje se na děti do 12 let a využívá pojem náhlé krizové události jako nový konstrukt, který se vyhýbá implikaci traumatu jako nutného následku takové události, ale neopomíjí přitom její těžkost. Argumentuje poznatky o poměrech dětí, které na takovou událost reagovaly patologicky ku poměru dětí, které zůstaly odolné. Na základě studia zahraničních výzkumů pak práce vymezuje, jakým způsobem může být tato odolnost utvářena a posílena. Zaměřuje se ve svém podrobnějším popisu na jednotlivé copingové strategie a protektivní faktory, které jsou hodnoceny jako podpůrné a účinné při setkání s událostí náhlé povahy. V závěru teoretické části se práce věnuje vybraným způsobům intervencí, které tyto strategie a faktory využívají. V praktické části se práce zabývá návrhem výzkumu dětí, které se setkaly s dopravní nehodou středně těžké až těžké povahy. Za využití smíšeného výzkumného designu navrhuje zkoumat frekvenci jednotlivých copingových strategií a jejich vnímanou účinnost se speciálním zaměřením na sociální oporu jako významného faktoru a strategie zároveň. Klíčová slova: Krize, náhlá krizová událost, odolnost, coping, protektivní faktory, sociální oporacs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the functioning of resilience in children's response to a sudden crisis event. It focuses on children under 12 years and uses the concept of sudden crisis event as a new construct that avoids the implication of trauma as a necessary consequence of such event but does not neglect its difficulty. It uses for argumentation proportions of children, who have responded pathologically to such event compared to a proportion of children who have remained resilient. Based on the study of foreign research, the thesis defines how this resilience can be shaped and strengthened. In its more detailed description, it focuses on individual coping strategies and protective factors that are perceived as supportive and effective in meeting a sudden event. At the end of the theoretical part, the thesis deals with selected ways of interventions that use these strategies and factors. In the practical part the thesis suggests the research of children who encountered a traffic accident of medium to severe range. Using mixed research design, thesis suggests exploring the frequency of individual coping strategies and their perceived effectiveness with a special focus on social support as a significant factor and strategy at the same time.… Keywords: Crisis, sudden crisis event, resilience,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCrisis|sudden crisis event|resilience|coping|protective factors|social supporten_US
dc.subjectKrize|náhlá krizová událost|odolnost|coping|protektivní faktory|sociální oporacs_CZ
dc.titlePosílení odolnosti dětí ve vyrovnávání se s náhlou krizovou událostícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId202447
dc.title.translatedStrenghtening the resilience of children in coping with the sudden crisis eventen_US
dc.contributor.refereeŠnoblová, Vladěna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá fungováním odolnosti dětí v reakci na náhlou krizovou událost. Zaměřuje se na děti do 12 let a využívá pojem náhlé krizové události jako nový konstrukt, který se vyhýbá implikaci traumatu jako nutného následku takové události, ale neopomíjí přitom její těžkost. Argumentuje poznatky o poměrech dětí, které na takovou událost reagovaly patologicky ku poměru dětí, které zůstaly odolné. Na základě studia zahraničních výzkumů pak práce vymezuje, jakým způsobem může být tato odolnost utvářena a posílena. Zaměřuje se ve svém podrobnějším popisu na jednotlivé copingové strategie a protektivní faktory, které jsou hodnoceny jako podpůrné a účinné při setkání s událostí náhlé povahy. V závěru teoretické části se práce věnuje vybraným způsobům intervencí, které tyto strategie a faktory využívají. V praktické části se práce zabývá návrhem výzkumu dětí, které se setkaly s dopravní nehodou středně těžké až těžké povahy. Za využití smíšeného výzkumného designu navrhuje zkoumat frekvenci jednotlivých copingových strategií a jejich vnímanou účinnost se speciálním zaměřením na sociální oporu jako významného faktoru a strategie zároveň. Klíčová slova: Krize, náhlá krizová událost, odolnost, coping, protektivní faktory, sociální oporacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the functioning of resilience in children's response to a sudden crisis event. It focuses on children under 12 years and uses the concept of sudden crisis event as a new construct that avoids the implication of trauma as a necessary consequence of such event but does not neglect its difficulty. It uses for argumentation proportions of children, who have responded pathologically to such event compared to a proportion of children who have remained resilient. Based on the study of foreign research, the thesis defines how this resilience can be shaped and strengthened. In its more detailed description, it focuses on individual coping strategies and protective factors that are perceived as supportive and effective in meeting a sudden event. At the end of the theoretical part, the thesis deals with selected ways of interventions that use these strategies and factors. In the practical part the thesis suggests the research of children who encountered a traffic accident of medium to severe range. Using mixed research design, thesis suggests exploring the frequency of individual coping strategies and their perceived effectiveness with a special focus on social support as a significant factor and strategy at the same time.… Keywords: Crisis, sudden crisis event, resilience,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV