Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě
Inclusive practice of the current school and gifted child
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107542Identifikátory
SIS: 191253
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zábrodská, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
základní škola|dítě|nadání|inkluze|vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
primary school|children|talent|inclusion|educationDiplomová práce se zaměřuje na žáky s mimořádným nadáním. Cílem mé práce je na základě případových studií ukázat specifika inkluzivních opatření využívaných na podporu mimořádně nadaných dětí v základním vzdělávání. Důležitou částí jsou informace získané rozhovory s žákem, rodinou žáka a učitelem žáka. Výsledkem této práce jsou možnosti, jak pracovat s žáky s mimořádným nadáním a jak jim pomoci. Zároveň má tato práce sloužit jako zamyšlení se nad současným stavem vzdělávání dětí s nadáním.
The diploma thesis is focused on highly gifted pupils. The objective of the thesis, which is based on the case studies, is to present the specifics of the inclusive measures used to support gifted pupils in elementary schools. Information from the interviews with pupils, their families and their teachers make an important part. The result of the thesis is to show the possibilities of the work with gifted pupils and the ways to help them. The thesis also should serve as a reflection of how the current state of the gifted pupils education works.
