Inkluzivní praxe současné školy a mimořádně nadané dítě
Inclusive practice of the current school and gifted child
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107542Identifiers
Study Information System: 191253
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Zábrodská, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
18. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
základní škola|dítě|nadání|inkluze|vzděláváníKeywords (English)
primary school|children|talent|inclusion|educationDiplomová práce se zaměřuje na žáky s mimořádným nadáním. Cílem mé práce je na základě případových studií ukázat specifika inkluzivních opatření využívaných na podporu mimořádně nadaných dětí v základním vzdělávání. Důležitou částí jsou informace získané rozhovory s žákem, rodinou žáka a učitelem žáka. Výsledkem této práce jsou možnosti, jak pracovat s žáky s mimořádným nadáním a jak jim pomoci. Zároveň má tato práce sloužit jako zamyšlení se nad současným stavem vzdělávání dětí s nadáním.
The diploma thesis is focused on highly gifted pupils. The objective of the thesis, which is based on the case studies, is to present the specifics of the inclusive measures used to support gifted pupils in elementary schools. Information from the interviews with pupils, their families and their teachers make an important part. The result of the thesis is to show the possibilities of the work with gifted pupils and the ways to help them. The thesis also should serve as a reflection of how the current state of the gifted pupils education works.