Show simple item record

Motivational aspects of running a personal blog
dc.contributor.advisorŠtětovská, Iva
dc.creatorŠtěpánková, Petra
dc.date.accessioned2019-07-05T09:51:40Z
dc.date.available2019-07-05T09:51:40Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107340
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zmapovat motivaci k vedení osobního blogu u české dospělé blogové populace. Teoretická část nejprve charakterizuje blog coby formu virtuální mezilidské komunikace a mapuje vývoj a současnost české blogosféry s ohledem na potenciální motivy, které se v ní mohou projevovat. Dále představuje motivační teorie spojované s produkcí blogového obsahu a konkrétní motivační faktory vyplývající z předešlých výzkumů v českém prostředí i v zahraničí. Nahlíží i motivaci k blogování podle charakteristik blogerů, jako jsou věk, pohlaví a osobnost. Výzkumná část práce využívá kombinovaný výzkumný design dotazníkového šetření. Z explorační faktorové analýzy vyplynulo sedm ústředních motivů k vedení osobního blogu: Harmonizace a introspekce, Seberealizace, Socializace, Výdělek, Šíření informací, Rozšíření obzorů a Dokumentace. První čtyři faktory negativně korelují s věkem. Ženy jsou více motivovány faktory Harmonizace a introspekce, Socializace a Výdělek než muži. A motiv Rozšíření obzorů se v průběhu blogovací kariéry stává silnějším. Výsledky jsou doplněné kvalitativním vhledem.cs_CZ
dc.description.abstractThe principal aim of this thesis is to examine motivations for running a personal blog among the Czech adult blogger population. The theoretical part covers the charakteristics of blog as a form of virtual interpersonal communication and explores the historical development and the current status of the Czech blogosphere, with regard to potential motives that it reflects. Furthermore, it introduces motivational theories associated with the production of blog content and specific motivational factors based on previous research both in the Czech and foreign countries. In addition, it examines motivation for blogging in terms of characteristics of bloggers such as age, gender and personality. The empirical part of the thesis consists of a combined research design of a questionnaire. The exploratory factor analysis has discovered seven key motivational factors: Harmony and introspection, Self-actualization, Socialisation, Profit, Information spreading, Broadening one's horizons and Documentation. The first four factors show a negative correlation with age. Women are more motivated by Harmony and introspection, Socialisation and Profit than men. The motive of Broadening one's horizons increases during the bloggers' career. The results are accompanied by qualitative insight.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivation|blogging|personal blog|Czech blogosphere|social mediaen_US
dc.subjectmotivace|blogování|osobní blog|česká blogosféra|sociální médiacs_CZ
dc.titleMotivační aspekty vedení osobního blogucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-27
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId198264
dc.title.translatedMotivational aspects of running a personal blogen_US
dc.contributor.refereeŠípek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zmapovat motivaci k vedení osobního blogu u české dospělé blogové populace. Teoretická část nejprve charakterizuje blog coby formu virtuální mezilidské komunikace a mapuje vývoj a současnost české blogosféry s ohledem na potenciální motivy, které se v ní mohou projevovat. Dále představuje motivační teorie spojované s produkcí blogového obsahu a konkrétní motivační faktory vyplývající z předešlých výzkumů v českém prostředí i v zahraničí. Nahlíží i motivaci k blogování podle charakteristik blogerů, jako jsou věk, pohlaví a osobnost. Výzkumná část práce využívá kombinovaný výzkumný design dotazníkového šetření. Z explorační faktorové analýzy vyplynulo sedm ústředních motivů k vedení osobního blogu: Harmonizace a introspekce, Seberealizace, Socializace, Výdělek, Šíření informací, Rozšíření obzorů a Dokumentace. První čtyři faktory negativně korelují s věkem. Ženy jsou více motivovány faktory Harmonizace a introspekce, Socializace a Výdělek než muži. A motiv Rozšíření obzorů se v průběhu blogovací kariéry stává silnějším. Výsledky jsou doplněné kvalitativním vhledem.cs_CZ
uk.abstract.enThe principal aim of this thesis is to examine motivations for running a personal blog among the Czech adult blogger population. The theoretical part covers the charakteristics of blog as a form of virtual interpersonal communication and explores the historical development and the current status of the Czech blogosphere, with regard to potential motives that it reflects. Furthermore, it introduces motivational theories associated with the production of blog content and specific motivational factors based on previous research both in the Czech and foreign countries. In addition, it examines motivation for blogging in terms of characteristics of bloggers such as age, gender and personality. The empirical part of the thesis consists of a combined research design of a questionnaire. The exploratory factor analysis has discovered seven key motivational factors: Harmony and introspection, Self-actualization, Socialisation, Profit, Information spreading, Broadening one's horizons and Documentation. The first four factors show a negative correlation with age. Women are more motivated by Harmony and introspection, Socialisation and Profit than men. The motive of Broadening one's horizons increases during the bloggers' career. The results are accompanied by qualitative insight.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV