Komparace efektivity online reklamních kanálů na příkladu prodeje tištěné kuchařky
Comparison of the effectiveness of online advertising channels demonstrated on an example of printed cookbook sale
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107233Identifiers
Study Information System: 192554
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
12. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Adwords, atribuční model, CTR, display reklama, Facebook reklama, konverzní poměr, reklamní kanál, segmentace, SklikKeywords (English)
advertising channel, Adwords, attribution model, conversion rate, CTR, display advertising, Facebook advertising, segmentation, SklikTato bakalářská práce se zabývá komparací efektivity reklamních nástrojů dostupných on-line. Teoretická část se zabývá charakteristikou v práci zkoumaných reklamních kanálů a představuje nástroj pro měření návštěvnosti Google Analytics společně s jeho funkcemi umožňujícími hlubší porozumění zásluhovosti různých zdrojů návštěvnosti na provedených konverzích. V praktické části jsou srovnávány placené reklamní kanály - Sklik, Google Adwords a Facebook reklamy a organické výsledky vyhledávání. Práce zkoumá chování uživatelů na webových stránkách, s důrazem na efektivitu kampaní vyjádřenou ukazateli konverznosti. Pomocí segmentace jsou komparovány dosažené výsledky podle věkové skupiny, lokality či pohlaví. V závěrečném vyhodnocení zasazuje autor výsledky zkoumání do celkového kontextu s důrazem na provázanost jednotlivých marketingových aktivit a analýzu vlivů, které hrají ve vyhodnocování efektivity roli.
This bachelor thesis deals with a comparison of the effectiveness of advertising tools available online. The theoretical part addresses characteristic features of the work of the advertising channels studied and presents the Google Analytics traffic measurement tool, along with those functions that allow a deeper understanding of the equivalence of different sources of traffic on the conversions performed. The practical part compares paid advertising channels - Sklik, Google Adwords and Facebook ads - with the organic search results. The thesis explores user behaviour on websites, with an emphasis on the effectiveness of the campaign as expressed by conversion indicators. Using segmentation, the results obtained are compared in terms of age group, location, gender or the type of device used. In the final evaluation, the author places the results of the research into an overal context, emphasising the interplay between different marketing activities and analysing the influences which play a role in the effectiveness evaluated.