Efektivita event marketingu značky Jägermeister
Efficiency of Jägermeister event marketing
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107188Identifiers
Study Information System: 204453
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Koudelková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
12. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketing, Marketingový mix, Marketingové archetypy, Event marketing, Jägermeister, Efektivita event marketinguKeywords (English)
Marketing, Marketing mix, Marketing archetype, Event marketing, Jägermeister, Event marketing efficiency1.Abstrakt Cílem této práce je popsat event marketing jako jednu část komunikačního mixu, ukázat jeho potenciál a představit jeho fungování na konkrétním příkladu aktivačních kampaní značky Jägermeister, která tomuto komunikačnímu kanálu věnuje mnoho prostředků a přikládá mu značnou pozornost. Práce představí značku Jägermeister, její historii, hodnoty, aktuální stav a konkurenci. V praktické části se tato bakalářská práce bude věnovat měřitelnosti a efektivitě event marketingu. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru s brand managerem značky Jägermeister práce zjistí účel, myšlenky a cíle konkrétních event marketingových aktivací. Tyto informace poté porovná s reálným efektem a dopadem těchto aktivit na cílovou skupinu, které zjistí pomocí kvantitativních dotazníků. Hlavním přínosem této práce bude tedy výsledek výzkumu, který přispěje k řešení aktuálně nejdůležitějšího problému, který rezonuje celým segmentem event marketingu. Tím je efektivita event marketingu. Konkrétní výsledky, ke kterým se tato práce dobere, lze zobecnit a do určité míry tak přenést na celý event marketingový sektor.
The aim of this work is to describe event marketing as one part of the communication mix, to show its potential and to present its implementation on a concrete example of Jägermeister activation campaigns, which devotes a lot of resources to this communication channel and attaches considerable attention to it. The thesis introduces the Jägermeister brand, its history, values, current status and competition. In the practical part, this bachelor thesis will focus on the measurability and effectiveness of event marketing. Using a semi-structured interview with the Jägermeister brand manager, the thesis will find out the purpose, ideas and objectives of specific event marketing activations. This information was compared with the real effect and impact of these activities on the target group identified by quantitative questionnaires. The main benefit of this work will be the research result that will contribute to the solution of the most important issue that resonates with the whole event marketing segment - effectiveness of event marketing. The concrete results that this work will achieve can be generalized and, to a certain extent, transferred to the entire event marketing sector.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Event, jedna z forem marketingové komunikace
Defence status: DEFENDEDProkopová, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2012)Date of defense: 13. 9. 2012 -
Na Měsíc a ještě dál: historické eventy ve veřejném prostoru
Defence status: DEFENDEDLiška, Filip (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2023)Date of defense: 7. 9. 2023In the last few years, the number of events, happenings, and other inputs in the public space aiming on commemorating history has distinctly grown. This master thesis tracks these current trends on a few concrete examples ... -
Hodnota live event marketingu z pohledu jeho realizátorů
Defence status: DEFENDEDJelínek, Radovan (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2024)Date of defense: 24. 1. 2024Event marketing as a marketing communication tool is constantly developing and innovating. It adapts to the changing needs of companies and customers whose activities are increasingly moving to the digital environment. ...