Zobrazit minimální záznam

A system of a formal assistance to children from children's home in transition to independent life
dc.contributor.advisorDobiášová, Karolína
dc.creatorJaklová, Veronika
dc.date.accessioned2020-08-22T07:23:21Z
dc.date.available2020-08-22T07:23:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107156
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá přípravu dětí z dětských domovů na samostatný život a zároveň i následnou pomoc po jejich odchodu ze zařízení, a to perspektivou expertů. Ačkoli se zdá být problematika dětí vyrůstajících v ústavní péči poměrně často diskutovaným tématem, praxi výrazně systémově neuchopené. Práce se tedy zaměřuje na konkrétní systému a na konkrétní oblasti představující pro děti určitá rizika při samotném opouštění instituce. Na problematiku je nahlíženo optikou teorie up implementace politiky a teorie vynořující se dospělosti. Empirická část představuje výsledky kvalitativního výzkumu, jež byl s rozhovorů.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis elaborates preparation of children from children's homes for their independent life as well as subsequent support after their leave from institution, all from perspective of experts. Eventhough problematic of children growing up in institutional care seems to be a relatively often discussed topic, the period of leaving is in practice severely unrecognized by the system. This thesis thus focuses on particular involved actors, their position and role in the system, and on specific areas representing threats while leaving the institution. The issue is viewed from the perspective of bottom-up theory of policy implementation and theory of emerging childhood. Empirical part represents the results of qualitative research, which was conducted with the experts using method of semi-structured interviews.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdětský domovcs_CZ
dc.subjectintegrace do společnostics_CZ
dc.subjectinstitucionální péčecs_CZ
dc.subjectsyndrome ústavní závislostics_CZ
dc.subjectChildren's Homeen_US
dc.subjectintegration into the societyen_US
dc.subjectinstitutional careen_US
dc.subjectsyndrome of institutional dependenceen_US
dc.titleSystém formální pomoci dětem z dětských domovů při přechodu do samostatného životacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-12
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId202524
dc.title.translatedA system of a formal assistance to children from children's home in transition to independent lifeen_US
dc.contributor.refereeČampulková, Jitka
dc.identifier.aleph002282595
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá přípravu dětí z dětských domovů na samostatný život a zároveň i následnou pomoc po jejich odchodu ze zařízení, a to perspektivou expertů. Ačkoli se zdá být problematika dětí vyrůstajících v ústavní péči poměrně často diskutovaným tématem, praxi výrazně systémově neuchopené. Práce se tedy zaměřuje na konkrétní systému a na konkrétní oblasti představující pro děti určitá rizika při samotném opouštění instituce. Na problematiku je nahlíženo optikou teorie up implementace politiky a teorie vynořující se dospělosti. Empirická část představuje výsledky kvalitativního výzkumu, jež byl s rozhovorů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis elaborates preparation of children from children's homes for their independent life as well as subsequent support after their leave from institution, all from perspective of experts. Eventhough problematic of children growing up in institutional care seems to be a relatively often discussed topic, the period of leaving is in practice severely unrecognized by the system. This thesis thus focuses on particular involved actors, their position and role in the system, and on specific areas representing threats while leaving the institution. The issue is viewed from the perspective of bottom-up theory of policy implementation and theory of emerging childhood. Empirical part represents the results of qualitative research, which was conducted with the experts using method of semi-structured interviews.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022825950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV