Systém formální pomoci dětem z dětských domovů při přechodu do samostatného života
A system of a formal assistance to children from children's home in transition to independent life
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107156Identifikátory
SIS: 202524
Katalog UK: 990022825950106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čampulková, Jitka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
12. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dětský domov, integrace do společnosti, institucionální péče, syndrome ústavní závislostiKlíčová slova (anglicky)
Children's Home, integration into the society, institutional care, syndrome of institutional dependenceTato bakalářská práce zkoumá přípravu dětí z dětských domovů na samostatný život a zároveň i následnou pomoc po jejich odchodu ze zařízení, a to perspektivou expertů. Ačkoli se zdá být problematika dětí vyrůstajících v ústavní péči poměrně často diskutovaným tématem, praxi výrazně systémově neuchopené. Práce se tedy zaměřuje na konkrétní systému a na konkrétní oblasti představující pro děti určitá rizika při samotném opouštění instituce. Na problematiku je nahlíženo optikou teorie up implementace politiky a teorie vynořující se dospělosti. Empirická část představuje výsledky kvalitativního výzkumu, jež byl s rozhovorů.
This bachelor thesis elaborates preparation of children from children's homes for their independent life as well as subsequent support after their leave from institution, all from perspective of experts. Eventhough problematic of children growing up in institutional care seems to be a relatively often discussed topic, the period of leaving is in practice severely unrecognized by the system. This thesis thus focuses on particular involved actors, their position and role in the system, and on specific areas representing threats while leaving the institution. The issue is viewed from the perspective of bottom-up theory of policy implementation and theory of emerging childhood. Empirical part represents the results of qualitative research, which was conducted with the experts using method of semi-structured interviews.
