Rivals as Allies: Combining Fundamental and Technical Analysis for Stock Investing
Kombinace fundamentalní a technické analýzy pro investování na akciovém trhu
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107068Identifikátory
SIS: 201238
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čech, František
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
11. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
portfolio analysis, fundamental analysis, technical analysis, stock investing, empirical testingKlíčová slova (anglicky)
portfolio analysis, fundamental analysis, technical analysis, stock investing, empirical testingHlavním cílem této práce je analýza vybraných investičních strategií a jejich testování na evropských datech. Celkem se jedná o čtyři strategie, které jsou zkoumány a porovnány z hlediska ziskovosti: dvě strategie založené pouze na technické analýze s využitím dat o minulých ziscích, objemech obchodů a poměru BOS, jedna strategie vycházející výhradně z fundamentální analýzy, konkrétně z ukazatele F SCORE a klíčová kombinovaná investiční strate- gie založená na spojení všech výše zmíněných metod. Na základě zkoumání kombinované investiční strategie na souhrnné skupině akcií pomocí Fama- French tři-faktorového modelu lze tvrdit, že v případě jednoměsíční rebilance tato strategie generuje statisticky signifikantní nadměrné výnosy ve výši 0,938% měsíčně. Pro tříměsíční, šestiměsíční a devítiměsíční doby držení je závěr pro souhrnnou skupinu akcií podobný - ve všech těchto případech kombinovaná strategie rovněž generuje signifikantní nadměrné výnosy. Po komparativním testování jednotlivých strategií na souhrnné skupině akcií lze konstatovat, že kombinovaná strategie signifikantně překonává všechny ostatní strategie z hlediska výnosů, zejména v případě jednoměsíční...
The main aim of this thesis is to perform a detailed investigation of cer- tain investment strategies based on European stock data. There are four investment strategies overall that are examined from the performance per- spective: momentum strategy, momentum strategy with BOS ratio filtering, fundamental buy and hold strategy using F SCORE and a key combined strategy incorporating all the methods mentioned above. After the esti- mation of Fama and French three-factor model for the combined strategy using the aggregated group of stocks, it can be inferred that in the case of a monthly rebalancing this strategy generates statistically significant monthly risk-adjusted return of 0.938%. For the three-month, six-month and nine- month holding periods the conclusion for the aggregated group of stocks is similar - in all of these cases the combined strategy also generates statisti- cally significant risk-adjusted returns. Based on further comparative testing of strategies for the aggregated group of stocks, it can be stated that the combined investment strategy significantly outperforms all other strategies in terms of returns, especially in the case of a one-month holding period. Keywords: portfolio analysis, fundamental analysis, tech- nical analysis, stock investing, empirical testing JEL...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Jazykový a slohový rozbor vybraného textu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTěšínská, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 5. 9. 2013 -
Static analysis of C# programs
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMalý, Petr (Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, 2014)Datum obhajoby: 8. 9. 2014Cílem této diplomové práce je prozkoumat a aplikovat jednotlivé metody statické analýzy C# programů přeložených do Common Intermediate Language. Výsledky této práce jsou zakomponovány do systému ParallaX Development ... -
Jazykový a slohový rozbor vybraného textu (množiny textů)
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOŠnajdrová, Michaela (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 4. 9. 2014
