Show simple item record

Numerická fiskální pravidla a fiskální instituce v ekonomice s dynamickým common pool
dc.contributor.advisorGregor, Martin
dc.creatorJanásek, Lukáš
dc.date.accessioned2019-08-20T09:47:29Z
dc.date.available2019-08-20T09:47:29Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106966
dc.description.abstract1 Abstract The focus of this bachelor's thesis is fiscal policy of a fragmented government that represents symmetric socio-economic groups. For the analysis of fiscal policy, I develop the model of a dynamic common pool. In the model, the fiscal choices of interest are 1) a level of tax revenue, 2) a level of public productive spending and 3) an intertemporal choice of a level of group's consumption spending. For each of the fiscal decisions, I describe a distortion associated with the fiscal choice stemming from the decentralized decision making. Next, I examine the impact of a deficit ceiling and fiscal institutions that centralize separate fiscal choices of groups on the three distortions. Due to the symmetry of groups, the analysis abstracts from the efficiency-equity trade-off. Among the key results is that three fiscal frameworks can attain the socially desirable fiscal policy: 1) centralization of the productive spending and the tax revenue combined with a deficit ceiling, 2) centralization of the consumption spending, 3) centralization of a budget size and the productive spending.en_US
dc.description.abstract1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá fiskální politikou vlády tvořenou symetric- kými socio-ekonomickými skupinami. Pro popis fiskální politiky je vytvořen model obsahující rozhodování ohledně 1) výše daňových příjmů vlády, 2) veřej- ných investic a 3) časového rozložení skupinových spotřebních výdajů. Pro každé z těchto tří rozhodnutí je popsáno zkreslení pramenící z decentralizo- vaného rozhodování vlády. V práci je dále zkoumáno, jaký vliv má na fiskální politku a tři dané distorze dluhový strop a fiskální instituce, které centralizují jednotlivá rozhodnutí. Z důvodu symetrie skupin analýza neobsahuje kompro- mis mezi efektivitou a rovností. Jedním z hlavních výsledků této práce je, že sociálního optima lze dosáhnout 1) pomocí centralizace veřejných investic a daňových příjmů kombinovaných s optimálním deficitním stropem, 2) pomocí centralizace rozhodnutí ohledně skupinových zájmových výdajů, 3) pomocí cen- tralizace výše vládního rozpočtu kombinovaného s centralizací veřejných inves- tic.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFiskální politikacs_CZ
dc.subjectCommon pool problemcs_CZ
dc.subjectFiskální institucecs_CZ
dc.subjectNumerická fiskální pravidlacs_CZ
dc.subjectFiscal policyen_US
dc.subjectCommon pool problemen_US
dc.subjectFiscal institutionsen_US
dc.subjectNumerical fiscal rulesen_US
dc.titleNumerical fiscal rules and fiscal institutions in an economy with a dynamic common pool problemen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-10
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId202375
dc.title.translatedNumerická fiskální pravidla a fiskální instituce v ekonomice s dynamickým common poolcs_CZ
dc.contributor.refereeHejlová, Hana
dc.identifier.aleph002282213
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá fiskální politikou vlády tvořenou symetric- kými socio-ekonomickými skupinami. Pro popis fiskální politiky je vytvořen model obsahující rozhodování ohledně 1) výše daňových příjmů vlády, 2) veřej- ných investic a 3) časového rozložení skupinových spotřebních výdajů. Pro každé z těchto tří rozhodnutí je popsáno zkreslení pramenící z decentralizo- vaného rozhodování vlády. V práci je dále zkoumáno, jaký vliv má na fiskální politku a tři dané distorze dluhový strop a fiskální instituce, které centralizují jednotlivá rozhodnutí. Z důvodu symetrie skupin analýza neobsahuje kompro- mis mezi efektivitou a rovností. Jedním z hlavních výsledků této práce je, že sociálního optima lze dosáhnout 1) pomocí centralizace veřejných investic a daňových příjmů kombinovaných s optimálním deficitním stropem, 2) pomocí centralizace rozhodnutí ohledně skupinových zájmových výdajů, 3) pomocí cen- tralizace výše vládního rozpočtu kombinovaného s centralizací veřejných inves- tic.cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The focus of this bachelor's thesis is fiscal policy of a fragmented government that represents symmetric socio-economic groups. For the analysis of fiscal policy, I develop the model of a dynamic common pool. In the model, the fiscal choices of interest are 1) a level of tax revenue, 2) a level of public productive spending and 3) an intertemporal choice of a level of group's consumption spending. For each of the fiscal decisions, I describe a distortion associated with the fiscal choice stemming from the decentralized decision making. Next, I examine the impact of a deficit ceiling and fiscal institutions that centralize separate fiscal choices of groups on the three distortions. Due to the symmetry of groups, the analysis abstracts from the efficiency-equity trade-off. Among the key results is that three fiscal frameworks can attain the socially desirable fiscal policy: 1) centralization of the productive spending and the tax revenue combined with a deficit ceiling, 2) centralization of the consumption spending, 3) centralization of a budget size and the productive spending.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
dc.identifier.lisID990022822130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV