dc.contributor.advisor | Gregor, Martin | |
dc.creator | Janásek, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2019-08-20T09:47:29Z | |
dc.date.available | 2019-08-20T09:47:29Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/106966 | |
dc.description.abstract | 1 Abstract The focus of this bachelor's thesis is fiscal policy of a fragmented government that represents symmetric socio-economic groups. For the analysis of fiscal policy, I develop the model of a dynamic common pool. In the model, the fiscal choices of interest are 1) a level of tax revenue, 2) a level of public productive spending and 3) an intertemporal choice of a level of group's consumption spending. For each of the fiscal decisions, I describe a distortion associated with the fiscal choice stemming from the decentralized decision making. Next, I examine the impact of a deficit ceiling and fiscal institutions that centralize separate fiscal choices of groups on the three distortions. Due to the symmetry of groups, the analysis abstracts from the efficiency-equity trade-off. Among the key results is that three fiscal frameworks can attain the socially desirable fiscal policy: 1) centralization of the productive spending and the tax revenue combined with a deficit ceiling, 2) centralization of the consumption spending, 3) centralization of a budget size and the productive spending. | en_US |
dc.description.abstract | 1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá fiskální politikou vlády tvořenou symetric- kými socio-ekonomickými skupinami. Pro popis fiskální politiky je vytvořen model obsahující rozhodování ohledně 1) výše daňových příjmů vlády, 2) veřej- ných investic a 3) časového rozložení skupinových spotřebních výdajů. Pro každé z těchto tří rozhodnutí je popsáno zkreslení pramenící z decentralizo- vaného rozhodování vlády. V práci je dále zkoumáno, jaký vliv má na fiskální politku a tři dané distorze dluhový strop a fiskální instituce, které centralizují jednotlivá rozhodnutí. Z důvodu symetrie skupin analýza neobsahuje kompro- mis mezi efektivitou a rovností. Jedním z hlavních výsledků této práce je, že sociálního optima lze dosáhnout 1) pomocí centralizace veřejných investic a daňových příjmů kombinovaných s optimálním deficitním stropem, 2) pomocí centralizace rozhodnutí ohledně skupinových zájmových výdajů, 3) pomocí cen- tralizace výše vládního rozpočtu kombinovaného s centralizací veřejných inves- tic. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Fiskální politika | cs_CZ |
dc.subject | Common pool problem | cs_CZ |
dc.subject | Fiskální instituce | cs_CZ |
dc.subject | Numerická fiskální pravidla | cs_CZ |
dc.subject | Fiscal policy | en_US |
dc.subject | Common pool problem | en_US |
dc.subject | Fiscal institutions | en_US |
dc.subject | Numerical fiscal rules | en_US |
dc.title | Numerical fiscal rules and fiscal institutions in an economy with a dynamic common pool problem | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-10 | |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 202375 | |
dc.title.translated | Numerická fiskální pravidla a fiskální instituce v ekonomice s dynamickým common pool | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hejlová, Hana | |
dc.identifier.aleph | 002282213 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 Abstrakt Tato bakalářská práce se zabývá fiskální politikou vlády tvořenou symetric- kými socio-ekonomickými skupinami. Pro popis fiskální politiky je vytvořen model obsahující rozhodování ohledně 1) výše daňových příjmů vlády, 2) veřej- ných investic a 3) časového rozložení skupinových spotřebních výdajů. Pro každé z těchto tří rozhodnutí je popsáno zkreslení pramenící z decentralizo- vaného rozhodování vlády. V práci je dále zkoumáno, jaký vliv má na fiskální politku a tři dané distorze dluhový strop a fiskální instituce, které centralizují jednotlivá rozhodnutí. Z důvodu symetrie skupin analýza neobsahuje kompro- mis mezi efektivitou a rovností. Jedním z hlavních výsledků této práce je, že sociálního optima lze dosáhnout 1) pomocí centralizace veřejných investic a daňových příjmů kombinovaných s optimálním deficitním stropem, 2) pomocí centralizace rozhodnutí ohledně skupinových zájmových výdajů, 3) pomocí cen- tralizace výše vládního rozpočtu kombinovaného s centralizací veřejných inves- tic. | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 Abstract The focus of this bachelor's thesis is fiscal policy of a fragmented government that represents symmetric socio-economic groups. For the analysis of fiscal policy, I develop the model of a dynamic common pool. In the model, the fiscal choices of interest are 1) a level of tax revenue, 2) a level of public productive spending and 3) an intertemporal choice of a level of group's consumption spending. For each of the fiscal decisions, I describe a distortion associated with the fiscal choice stemming from the decentralized decision making. Next, I examine the impact of a deficit ceiling and fiscal institutions that centralize separate fiscal choices of groups on the three distortions. Due to the symmetry of groups, the analysis abstracts from the efficiency-equity trade-off. Among the key results is that three fiscal frameworks can attain the socially desirable fiscal policy: 1) centralization of the productive spending and the tax revenue combined with a deficit ceiling, 2) centralization of the consumption spending, 3) centralization of a budget size and the productive spending. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
dc.identifier.lisID | 990022822130106986 | |