Bakalářská diplomová práce: Žánr bakalářské diplomové práce, jeho utváření a současná podoba
Bachelor Diploma Thesis: Genre of the Bachelor Diploma Thesis, its Formation and Contemporary Form
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106086Identifiers
Study Information System: 187947
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Schneiderová, Soňa
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Music
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
odborné psaní, bakalářská práce, styl, struktura textuKeywords (English)
academic writing, Bachelor thesis, style, text structureHYBNER, Otakar. Bakalářská diplomová práce: žánr bakalářské diplomové práce, jeho utváření a současná podoba. Praha, 2019. Magisterská diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka. Vedoucí práce PhDr. Radka Holanová, Ph.D. Magisterská diplomová práce sleduje historický kontext podmínek pro existenci žánru bakalářské diplomové práce. Na základě dostupné literatury je interpretována stylová norma tohoto žánru odborné komunikace. Je zhodnoceno celkové pojetí problematiky v dostupné literatuře. Vzhledem ke stylové normě jsou stanovena kritéria, jejichž naplnění je u bakalářských diplomových prací očekáváno a u náhodně vybraného vzorku prací je splnění těchto očekávání ověřováno.
HYBNER, Otakar. Bachelor Diploma Thesis: Genre of the Bachelor Diploma Thesis, its Formation and Contemporary Form. Prague, 2019. Master thesis. Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Czech Language. Supervisor PhDr. Radka Holanová, Ph.D. This master thesis deals with the context of conditions leading to the existence of the bachelor thesis genre. A style norm of this expert communication genre is interpreted on the basis of the available literature. The overall conception of this issue in the available literature is evaluated. With respect to the style norm, criteria that are expected to be fulfilled in a bachelor thesis are set. The fulfilment of the criteria is tested on a randomly selected sample of bachelor theses.