Marketingový výzkum hodnoty značky firmy s tenisovým vybavením
Marketing research of selected tennis Brand Value
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105968Identifiers
Study Information System: 201788
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Procházka, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
tenis, branding, goodwill, image firmy, řízení značkyKeywords (English)
tennis, branding, goodwill, corporate image, brand managementNázev: Marketingový výzkum hodnoty značky firmy s tenisovým vybavením Cíle: Hlavním cílem této práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit a interpretovat současné vnímání hodnoty značky Pacific jejími nejčastějšími spotřebiteli (jak amatérskými, tak především závodními tenisty) a pokusit se navrhnout opatření ke zlepšení. Metody: V této práci byla použita metoda kvantitativního elektronického dotazování. Ke sběru kvantitativních dat sloužil elektronický dotazník, prostřednictvím kterého respondenti zaznamenávali své odpovědi. Výzkumný vzorek tvořili respondenti se zájmem o tenis. Ti, kteří produkty zkoumané značky znali, mohli následně hodnotit i jejich kvalitu, která tvoří významnou část kategorizace značky dle Aakera, na jejímž základě byl postaven dotazník. Výsledky: Z dat výzkumu vyplynulo, že povědomí o značce Pacific je i mezi tenisty stále poměrně malé. Pozitivně pro značku naopak vyzněla zjištění, že kvalita zpracování jejích výrobků je hodnocena jako mírně nadprůměrná a že dotazování ve většině případů po vyzkoušení produktů zkoumané značky jí zůstali věrní. Klíčová slova: tenis, branding, goodwill, image firmy, řízení značky
Title: Marketing Research of Brand Value of Selected Tennis Brand Objectives: The aim of this work is to identify and interpret present perception of the Pacific brand value by its most common users - tennis players of any skill level, focusing on professional players, using the marketing research. Try to find possible improvements of the brand value. Methods: The method of quantitative electronic survey was used in this thesis. Data from respondents were collected with use of electronic questionnaire. The research sample consisted of respondents interested in tennis. Those who were familiar with the brand's products were also able to evaluate their quality. Results: Based on the research data we can state, that Pacific's brand awareness is still relatively small among tennis players. On the other hand, positive founding consequent from the research is that quality of the products was perceived as slightly above average. Respondents also informed, that after trying a product they remained faithful to the brand. Keywords: tennis, branding, goodwill, corporate image, brand management