Show simple item record

Informal Learning within Volunteering Activities
dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.creatorŠtvánová, Alena
dc.date.accessioned2019-03-05T10:58:12Z
dc.date.available2019-03-05T10:58:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105318
dc.description.abstractThis diploma thesis elaborates on the topic of informal learning within volunteering activities with children and youth. It is based on the concept of lifelong learning and describes characteristics of informal learning and volunteer work. It pays attention to types of motivation for volunteering and shows the possibilities of informal learning within volunteering activities with children and youth. The empirical research uses the questionnaire to examine the forms of self-directed learning. In particular, it examines the areas in which the self-directed learning is most frequently carried out and the impact of the most frequently held function on choice of areas of self-directed learning. The research also focuses on the impact of reciprocal motivation on the proportion of self-directed learning realized within volunteering activities and on the perception of selected activities as the source of new incentives and information. The ending part of the thesis contains interpretation of results and recommendation for future research in the field.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce rozvíjí téma informálního učení v dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. Tato práce vychází z konceptu celoživotního učení a popisuje charakteristiky informálního učení a dobrovolnické činnosti. Věnuje se druhům motivace k dobrovolnictví a ukazuje možnosti informálního učení při dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. V empirickém šetření jsou pomocí dotazníku zkoumány podoby sebevzdělávání dobrovolníků. Konkrétně oblasti, ve kterých se dobrovolníci nejčastěji sebevzdělávají, a vliv nejčastěji zastávané role na volené oblasti sebevzdělávání. Šetření se dále zaměřuje na vliv reciproční motivace na poměr sebevzdělávání, které dobrovolníci v rámci dobrovolnictví realizují, a vnímání vybraných aktivit jako zdrojů nových podnětů a informací. Závěr práce obsahuje interpretaci výsledků šetření a doporučení pro další výzkum.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectceloživotní učení|informální učení|dobrovolnictví|dobrovolná činnost|motivace k dobrovolnictví|reciproční motivace|funkce dobrovolnictví|sebe-řízené učení|sebevzdělávánícs_CZ
dc.subjectlifelong learning|informal learning|volunteering|volunteering activity|motivation for volunteering|reciprocal motivation|functions of volunteering|self-directed learning|self-educationen_US
dc.titleInformální učení při výkonu dobrovolnické činnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-30
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId201810
dc.title.translatedInformal Learning within Volunteering Activitiesen_US
dc.contributor.refereeBaumgartner, František
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce rozvíjí téma informálního učení v dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. Tato práce vychází z konceptu celoživotního učení a popisuje charakteristiky informálního učení a dobrovolnické činnosti. Věnuje se druhům motivace k dobrovolnictví a ukazuje možnosti informálního učení při dobrovolnické činnosti s dětmi a mládeží. V empirickém šetření jsou pomocí dotazníku zkoumány podoby sebevzdělávání dobrovolníků. Konkrétně oblasti, ve kterých se dobrovolníci nejčastěji sebevzdělávají, a vliv nejčastěji zastávané role na volené oblasti sebevzdělávání. Šetření se dále zaměřuje na vliv reciproční motivace na poměr sebevzdělávání, které dobrovolníci v rámci dobrovolnictví realizují, a vnímání vybraných aktivit jako zdrojů nových podnětů a informací. Závěr práce obsahuje interpretaci výsledků šetření a doporučení pro další výzkum.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis elaborates on the topic of informal learning within volunteering activities with children and youth. It is based on the concept of lifelong learning and describes characteristics of informal learning and volunteer work. It pays attention to types of motivation for volunteering and shows the possibilities of informal learning within volunteering activities with children and youth. The empirical research uses the questionnaire to examine the forms of self-directed learning. In particular, it examines the areas in which the self-directed learning is most frequently carried out and the impact of the most frequently held function on choice of areas of self-directed learning. The research also focuses on the impact of reciprocal motivation on the proportion of self-directed learning realized within volunteering activities and on the perception of selected activities as the source of new incentives and information. The ending part of the thesis contains interpretation of results and recommendation for future research in the field.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV