Videomapping
Videomapping
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105206Identifikátory
SIS: 209044
Kolekce
- Kvalifikační práce [23753]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Malečková, Dita
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
31. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
videomapping|projekce|visual augmented reality|veřejný prostor|scénografie|mixed reality|muzeologie|nová média|videoart|popularizace vědy|festival světel|digitální práva|postinternet|pohyblivý obraz|animace|motion graphics|Son et lumière|interaktivita|spektáklKlíčová slova (anglicky)
videomapping|projection|visual augmented reality|public space|scenography|mixed reality|museology|new media|videoart|popularization of science|festival of light|digital rights|postinternet|moving image|animation|motion graphics|Son et lumière|interactivity|spectacleV této bakalářské práci podrobuji vzrůstající fenomén nejčastěji zvaný videomapping pohledu historika umění, což je v současném diskurzu nové; teoretická reflexe přichází spíše od samotných tvůrců nebo různými díly z jiných odvětví. Práce se zabývá téměř výhradně promítaným obrazem a v menších tematických okruzích představuje různé typy přístupů. Cílem bude podat kritickou analýzu možností této relativně nové formy, a přispět k vyjasňování hranic mezi uměleckou intervencí a komerčním produktem. Klíčová slova: promítaný obraz pohyblivý obraz video projekce mapping veřejný prostor scénografie muzeologie současné umění nová media spektákl festival světel videoart instalace videoteatro současné umění aktivismus efekty objektově orientovaná filosofie ontologie postinternet
In this bachelor thesis my objective is to evaluate the evolving phenomenon most frequently called Video mapping to an art historian's point of view. In the contemporary discourse this might be a new approach; the scarce theoretical reflexions are coming mostly from the creators themselves or from other branches. The work evolves strictly around the projected image and presents various types of approaches. The aim of this thesis is to present a critical analysis of the possibilities of this relatively new form, and it wants to help to further clarify the distinction between artistic intervention and commercional product. Key Words: projected image moving image video projection mapping public space scenography museology contemporary art multimedia new media spectacle festival of lights videoart installation videoteatro activism effects object oriented philosophy ontology postinternet