Show simple item record

Videomapping
dc.contributor.advisorŠtefková, Zuzana
dc.creatorHrdličková, Tereza
dc.date.accessioned2019-02-28T10:55:06Z
dc.date.available2019-02-28T10:55:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/105206
dc.description.abstractIn this bachelor thesis my objective is to evaluate the evolving phenomenon most frequently called Video mapping to an art historian's point of view. In the contemporary discourse this might be a new approach; the scarce theoretical reflexions are coming mostly from the creators themselves or from other branches. The work evolves strictly around the projected image and presents various types of approaches. The aim of this thesis is to present a critical analysis of the possibilities of this relatively new form, and it wants to help to further clarify the distinction between artistic intervention and commercional product. Key Words: projected image moving image video projection mapping public space scenography museology contemporary art multimedia new media spectacle festival of lights videoart installation videoteatro activism effects object oriented philosophy ontology postinterneten_US
dc.description.abstractV této bakalářské práci podrobuji vzrůstající fenomén nejčastěji zvaný videomapping pohledu historika umění, což je v současném diskurzu nové; teoretická reflexe přichází spíše od samotných tvůrců nebo různými díly z jiných odvětví. Práce se zabývá téměř výhradně promítaným obrazem a v menších tematických okruzích představuje různé typy přístupů. Cílem bude podat kritickou analýzu možností této relativně nové formy, a přispět k vyjasňování hranic mezi uměleckou intervencí a komerčním produktem. Klíčová slova: promítaný obraz pohyblivý obraz video projekce mapping veřejný prostor scénografie muzeologie současné umění nová media spektákl festival světel videoart instalace videoteatro současné umění aktivismus efekty objektově orientovaná filosofie ontologie postinternetcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvideomapping|projekce|visual augmented reality|veřejný prostor|scénografie|mixed reality|muzeologie|nová média|videoart|popularizace vědy|festival světel|digitální práva|postinternet|pohyblivý obraz|animace|motion graphics|Son et lumière|interaktivita|spektáklcs_CZ
dc.subjectvideomapping|projection|visual augmented reality|public space|scenography|mixed reality|museology|new media|videoart|popularization of science|festival of light|digital rights|postinternet|moving image|animation|motion graphics|Son et lumière|interactivity|spectacleen_US
dc.titleVideomappingcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-31
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId209044
dc.title.translatedVideomappingen_US
dc.contributor.refereeMalečková, Dita
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci podrobuji vzrůstající fenomén nejčastěji zvaný videomapping pohledu historika umění, což je v současném diskurzu nové; teoretická reflexe přichází spíše od samotných tvůrců nebo různými díly z jiných odvětví. Práce se zabývá téměř výhradně promítaným obrazem a v menších tematických okruzích představuje různé typy přístupů. Cílem bude podat kritickou analýzu možností této relativně nové formy, a přispět k vyjasňování hranic mezi uměleckou intervencí a komerčním produktem. Klíčová slova: promítaný obraz pohyblivý obraz video projekce mapping veřejný prostor scénografie muzeologie současné umění nová media spektákl festival světel videoart instalace videoteatro současné umění aktivismus efekty objektově orientovaná filosofie ontologie postinternetcs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor thesis my objective is to evaluate the evolving phenomenon most frequently called Video mapping to an art historian's point of view. In the contemporary discourse this might be a new approach; the scarce theoretical reflexions are coming mostly from the creators themselves or from other branches. The work evolves strictly around the projected image and presents various types of approaches. The aim of this thesis is to present a critical analysis of the possibilities of this relatively new form, and it wants to help to further clarify the distinction between artistic intervention and commercional product. Key Words: projected image moving image video projection mapping public space scenography museology contemporary art multimedia new media spectacle festival of lights videoart installation videoteatro activism effects object oriented philosophy ontology postinterneten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV