Mediální obraz Strany nezávislosti Spojeného království ve vybraných britských médiích v letech 2014-2016
The United Kingdom Independence Party media representation in selected British media between the years 2014 and 2016
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105137Identifiers
Study Information System: 203908
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Váška, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Area Studies
Department
Department of European Studies
Date of defense
5. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
UKIP, populismus, euroskepticismus, rámcování, média, FarageKeywords (English)
UKIP, populism, euroscepticism, media framing, media, FarageTato práce zkoumá mediální obraz Strany nezávislosti Spojeného Království v letech 2014-2016 ve vybraných britských médiích, kde sleduje společná klíčová slova, která média ve článcích o straně používají. Snaží se zjistit, zda se tato slova dají označit za hlavní v souvislosti s médii vytvářenými mediálními obrazy strany a na tyto obrazy navazujícím zařazením strany do politického spektra Spojeného království. Přes krátkou historii Strany nezávislosti Spojeného království - UKIP obsahuje práce kapitoly o pravicovém populismu a euroskepticismu. Následuje analýza vybraných britských médií na základě čtyř stanovených klíčových slov. Pro jejich sledování byly použity novinové články zpravodajství The Guardian, The Telegraph a BBC News. Vybrána byla slova a slovní spojení euroskepticismus, imigrace, kritika politického systému a organizační změny uvnitř strany. Práce analyzuje v 50 nejvíce relevantních článcích k těmto tématům z let 2014-2016 tendenci jejich používání s vyobrazením frekvence těchto slov ukazující vývoj jejich výskytu ve článcích. Tři analyzovaná média poskytla tři zobrazení UKIPu, která jsou sice různá, ale zároveň mají hodně společného. BBC News UKIP nazývalo stranou středně pravicovou, The Guardian s tímto výrokem do značné míry souhlasil, až na pár radikálnějších rysů, které ve...
This thesis analyzes media representation of the United Kingdom Independence Party between the years 2014 and 2016 in selected British media where it follows keywords used by these medias in the articles about the party and whether these themes can be identified as key topics in the context of media-generated frame and where, based on these frames, place these medias the party in the political spectrum of the United Kingdom. Despite the brief history of the United Kingdom Independence Party, the work contains chapters about right-wing populism and Euroscepticism. This is followed by an analysis of selected British media based on four keywords. The media, which have been used for the analysis were The Guardian, The Telegraph and BBC News. The chosen keywords were - Euroscepticism, immigration, criticism of the political system (antiestablishment) and organizational change within the party. It examines the 50 most relevant articles with these keywords from 2014-2016 and the tendency of thir usage. The result is an analysis of the frequency of these topics, showing the development, with the result, that they have been identified as the basic themes that all the three media use in the articles about the party. Second result is an overview of what media frames of a party were created and where these...