Zobrazit minimální záznam

The significance of symptoms of the conflict in close relationships of players in the diagnostics of online and offline gaming addiction
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorKolitsch, Karel
dc.date.accessioned2019-02-13T10:54:51Z
dc.date.available2019-02-13T10:54:51Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104874
dc.description.abstractVÝCHODISKA: Hraní počítačových her je oblíbeným způsobem zábavy již od konce 20. vývojem počítačových her roste i věková hranice jejich uživatelů a v současnosti jsou mnozí z hráčů počítačových her ve středním věku. Navzdory rostoucímu množství provedených výzkumů zabývajících se problematikou hraní počítačový her, postrádá tento jev některých diagnostických nástrojích je konflikt hráče a blízké osoby hlavním a klíčovým kritériem. hráčů počítačových her. Dílčím cílem je porovnat projevy konfliktu v hráčů závislých nebo ohrožených závislostí a u hráčů nevykazujících závislost na počítačových hrách. získáváni pomocí výběrové metody sněhové koule a vybíráni pomocí účelového výběru na základě předem definovaných kritérií. Výzkumný soubor tvořilo 36 respondentů. Z hráčů počítačových her a 18 jejich blízkých osob. Všichni respondenti se zúčastnili vzorců a porovnávání. ch hráčů počítačových her byly popsány jednotlivými projevy konfliktu. Respondenti popsali několik projevů konfliktu, které byly rozděleny do dvou skupin dle míry závažnosti. Mezi projevy s menší mírou závažnosti byly zařazeny: výtky, výčitky, výhružky, hádky a rezignace. Respondenti popsali i závažnější projevy konfliktu jako: urážky, agresivní představy a ničení věcí. Z výsledků vyplývá, že rostoucím stupněm závislosti se zvyšuje četnost a míra...cs_CZ
dc.description.abstractBACKGROUND: Playing computer games is a favourite way to have fun since the end of the 20th century. The age of users rises together with the development of games and many gamers are nowadays middle-aged. Despite the growing number of research dealing with the issue of playing computer games, this phenomenon lacks a comprehensive definition and method of diagnosis. In some diagnostic tools, the conflict between gamers and a close person is the main and key criterion. AIM: The main aim of the research is to describe the symptoms of conflict in the close relationships of computer games players. A partial goal is to compare conflicts in close relationships in addicted or threatened by addiction gamers and non-addicted gamers. METHODS: The concept of the research is based on a qualitative research methodology. Respondents were recruited using the snow ball selection method and selected by targeted selection based on predefined criteria. The research sample consisted of 36 respondents. 18 were computer games players and 18 were close persons. All respondents took part in a semi- structured interview. The obtained data was analyzed using the pattern capture and comparison method. RESULTS: Symptoms of conflict in the close relationships of computer game players have been described by individual...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectkonfliktcs_CZ
dc.subjectzávislost na hranícs_CZ
dc.subjectdiagnostikacs_CZ
dc.subjectblízký vztahcs_CZ
dc.subjectonline hrycs_CZ
dc.subjectoffline hrycs_CZ
dc.subjectconflicten_US
dc.subjectgaming addictionen_US
dc.subjectdiagnosticsen_US
dc.subjectclose relationshipen_US
dc.subjectonline gamesen_US
dc.subjectoffline gamesen_US
dc.titleVýznam symptomů konfliktu v blízkých vztazích hráčů v diagnostice závislosti na hraní online a offline hercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-23
dc.description.departmentDepartment of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId196759
dc.title.translatedThe significance of symptoms of the conflict in close relationships of players in the diagnostics of online and offline gaming addictionen_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVÝCHODISKA: Hraní počítačových her je oblíbeným způsobem zábavy již od konce 20. vývojem počítačových her roste i věková hranice jejich uživatelů a v současnosti jsou mnozí z hráčů počítačových her ve středním věku. Navzdory rostoucímu množství provedených výzkumů zabývajících se problematikou hraní počítačový her, postrádá tento jev některých diagnostických nástrojích je konflikt hráče a blízké osoby hlavním a klíčovým kritériem. hráčů počítačových her. Dílčím cílem je porovnat projevy konfliktu v hráčů závislých nebo ohrožených závislostí a u hráčů nevykazujících závislost na počítačových hrách. získáváni pomocí výběrové metody sněhové koule a vybíráni pomocí účelového výběru na základě předem definovaných kritérií. Výzkumný soubor tvořilo 36 respondentů. Z hráčů počítačových her a 18 jejich blízkých osob. Všichni respondenti se zúčastnili vzorců a porovnávání. ch hráčů počítačových her byly popsány jednotlivými projevy konfliktu. Respondenti popsali několik projevů konfliktu, které byly rozděleny do dvou skupin dle míry závažnosti. Mezi projevy s menší mírou závažnosti byly zařazeny: výtky, výčitky, výhružky, hádky a rezignace. Respondenti popsali i závažnější projevy konfliktu jako: urážky, agresivní představy a ničení věcí. Z výsledků vyplývá, že rostoucím stupněm závislosti se zvyšuje četnost a míra...cs_CZ
uk.abstract.enBACKGROUND: Playing computer games is a favourite way to have fun since the end of the 20th century. The age of users rises together with the development of games and many gamers are nowadays middle-aged. Despite the growing number of research dealing with the issue of playing computer games, this phenomenon lacks a comprehensive definition and method of diagnosis. In some diagnostic tools, the conflict between gamers and a close person is the main and key criterion. AIM: The main aim of the research is to describe the symptoms of conflict in the close relationships of computer games players. A partial goal is to compare conflicts in close relationships in addicted or threatened by addiction gamers and non-addicted gamers. METHODS: The concept of the research is based on a qualitative research methodology. Respondents were recruited using the snow ball selection method and selected by targeted selection based on predefined criteria. The research sample consisted of 36 respondents. 18 were computer games players and 18 were close persons. All respondents took part in a semi- structured interview. The obtained data was analyzed using the pattern capture and comparison method. RESULTS: Symptoms of conflict in the close relationships of computer game players have been described by individual...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV