Paintball 3D pro platformu Symbian
Paintball 3D for Symbian
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/10448Identifiers
Study Information System: 46778
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Poch, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
26. 6. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
V bakalářské práci se zabývám konstrukcí počítačové hry vyžadující prostorové vykreslování v reálném čase, s předpokládaným nasazením na mobilních telefonech s operačním systémem Symbian. Jsou zde popisovány techniky softwarového vykreslování prostorové scény, vektorové animace a správy a reprezentace příslušných dat. Popsána je i realizace jednoduché umělé inteligence pro protihráče nebo možnost hraní ve více hráčích na více zařízeních. Postupy popsané v práci jsou implementované v přiložené aplikaci.
In the present work I'm describing construction of the computer game which is featured by using real time rendering. The work is targeted for implementation on cell phones with Symbian® OS. The work describes techniques of software rendering of threedimensional scene, vector animation and managing and representation of used data. Realization of simple artificial intelligence or multiplayer support is described too. All these features are implemented in attached application.