Motivace předškolních a mladších školních žáků k fyzice prostřednictvím příběhů
Motivation of preschool and younger school pupils to physics through stories
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104377Identifikátory
SIS: 172510
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koupilová, Zdeňka
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Fyzika zaměřená na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
experimenty, fyzika, motivace, mateřská škola, základní školaKlíčová slova (anglicky)
experiments, physics, motivation, kindergarten, elementary schoolTato bakalářská práce má za cíl připravit metodický materiál pro učitele a učitelky pracující s dětmi v mateřských školách či školních družinách a zájmových kroužcích na základních školách. Věnuje se motivaci dětí ke zkoumání fyzikálních zákonitostí a přírodních jevů v našem okolí a problematice ztráty přirozené zvědavosti a touhy po objevování nového. Součástí práce je rešerše dostupných zdrojů fyzikálních experimentů pro žáky základních/mateřských škol a literatury zabývající se vývojovou psychologií a začleňováním příběhů do běžně provozovaných aktivit mateřských a základních škol. Hlavní část práce obsahuje dva pohádkové příběhy s 11 experimenty, které jsou začleněny do dějů příběhů a později také podrobně popsány. Nedílnou a důležitou součástí jsou poznámky z již proběhlých realizací uvedených aktivit provedených mnou a dobrovolnicemi z řad učitelek MŠ a ZŠ. K práci je přiloženo CD s textem práce v elektronické podobě, prázdnými dotazníky určenými ke zpětným vazbám, zpětnými vazbami od učitelek, fotografiemi z realizací a některými ukázkami obrázků, které děti v MŠ nakreslily jako zpětnou vazbu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This Bachelor thesis goal is to prepare pedagogical material for teachers and lectors working with children in kindergartens or school clubs at elementary school. It deals with a problem how to motivate children to explore physical laws and natural phenomena in our surroundings, and with the issue of the loss of natural curiosity and desire to discover the new. One part of the work is a research of the available resources of basic physics experiments for pupils at elementary schools and for preschool pupils in kindergartens. It also summarizes literature dealing with developmental psychology and inclusion of stories into usual activities. The main part of the work includes two stories with 11 physics experiments, which are integrated into the stories and are also later described and explained in detail. The notes from realizations are a very important part of this work. A CD with the thesis text in digital form, feedbacks and photos from the realizations and some examples of drawing feedback from kindergarten children is enclosed to the thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)