Obraz Šumavy v hraném filmu
Image of the Sumava in Feature Film
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103990Identifikátory
SIS: 178345
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hnilica, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
10. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Šumava, kinematografie, nacistická propaganda, komunistická propagandaKlíčová slova (anglicky)
Sumava, Cinematography, Nazi Propaganda, Communist PropagandaPráce Obraz Šumavy v hraném filmu se zabývá v úvodní části oblastí Šumavy jako takovou, tedy původem, rozlohou, podnebím, vodstvem, přírodními katastrofami, zemědělstvím, průmyslem či řemesly a každodenním životem na Šumavě. Cílem práce ale je věnovat se filmům, které byly na Šumavě natáčeny. Šumava v těchto filmech hraje buď roli hlavní, kdy režiséři umístili děj filmu záměrně do oblasti Šumavy, nebo je pouhou kulisou k hlavnímu dění ve filmu. Práce je doprovázena fotografiemi či plakáty k jednotlivým filmům a výstřižky z různých periodik. Práce se opírá o dobovou i sekundární českou a zahraniční literaturu, česká i zahraniční periodika, internetové zdroje či odbornou a vlastní analýzu samotných filmů. KLÍČOVÁ SLOVA Šumava a kinematografie, nacistická propaganda, komunistická propaganda
The preliminary part of the work Image of the Šumava in feature film deals with the Šumava area, its origin, area, climate, waters, natural disasters, agriculture, industry, crafts and everyday life in Šumava. The aim of the work is to occupy with films which were filmed in Šumava. In this films Šumava plays either the main part, where the directors set the plot of the film in the area of Šumava intentionally or it is just backround to the main plot of the film. There are also some pictures or posters of the films and some cuttings from periodicals in this work. The work is based on contemporary and secondary Czech and foreign literature, Czech and foreign periodicals, internet sources or professional and personal analysis of the films themselves. KEYWORDS Šumava and cinematography, Nazi propaganda, communist propaganda
