Zobrazit minimální záznam

The use of metaphors and its impact on the evaluation of advertisements in Czech advertising competitions
dc.contributor.advisorKaderka, Petr
dc.creatorWachtlová, Nikola
dc.date.accessioned2018-11-07T11:13:34Z
dc.date.available2018-11-07T11:13:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103615
dc.description.abstractIn this bachelor thesis I present a research based on cognitive understanding of a metaphor as a tool, the aim of which is to structure reality perception according to its correspondence among metaphoric domains. I extend upon empirical research papers which prove that the presence of a metaphor and its type has a positive impact on the evaluation of advertisements. To my acknowledge, these findings have not been confronted with Czech cultural matter yet. In this paper, I analyse Czech advertisements nominated for a domestic advertising competition, the results of which I consider as one of the means to rate advertisements. Altogether, this thesis contains an analysis of nineteen advertising campaigns which participated in the Creative Awards competition in categories Print and Outdoor and which were placed on the first, second or third place in the years 2016 and 2017. I examine the correlation between the presence of a metaphor and the placement of the advert in the competition. I determine the absence or presence of metaphor and, appositely, also its type in dependence on the visual presence of metaphoric domains and the semiotic mode in which the domains occur; further, I propose an interpretation of correspondences between domains of the metaphoric transfer. Despite expectations, the analysis...en_US
dc.description.abstractV předložené bakalářské práci vycházím z kognitivního pojetí metafory jako prostředku, který strukturuje vnímání reality díky korespondencím mezi metaforickými doménami. Navazuji na empirické výzkumy, které prokazují vliv přítomnosti metafor a jejím typem v reklamních komunikátech na pozitivní hodnocení reklamy. Pokud je mi známo, nebyla tato zjištění konfrontována s materiálem z české kulturní oblasti. V této práci analyzuji české reklamy nominované do domácí reklamní soutěže, jejichž výsledky považuji za jeden ze způsobů hodnocení reklam. Celkem analyzuji devatenáct reklamních kampaní přihlášených do soutěže Creative Awards v kategoriích Print a Outdoor, které se v letech 2016 a 2017 umístily na prvním až třetím místě. V práci sleduji vztah mezi přítomností metafory a umístěním reklamy v soutěži. V každém reklamním komunikátu identifikuji (ne)přítomnost metafory, případně určím její typ v závislosti na vizuální prezenci metaforických domén a na sémiotickém modu, ve kterém se domény vyskytují, a interpretuji korespondence mezi doménami metaforického přenosu. Analýza oproti očekávání neprokázala větší míru výskytu metafory mezi vítěznými reklamními komunikáty. Ve vzorku se objevily všechny stanovené typy metafor, tj. kontextuální, hybridní, přirovnávací a verbálně-pikturální. V závěru práce...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmetafora|kognitivní metafora|konceptuální metafora|kontextuální metafora|hybridní metafora|přirovnávací metafora|verbálně-pikturální metafora|zdrojová doména metafory|cílová doména metafory|monomodalita|multimodalita|reklama|hodnocení reklam|reklamní soutěžcs_CZ
dc.subjectmetaphor|cognitive metaphor|conceptual metaphor|contextual metaphor|hybrid metaphor|similes|verbo-pictorial metaphor|source metaphor domain|target metaphor domain|monomodality|multimodality|advertisement|evaluation of advertisements|advertising competitionsen_US
dc.titleVliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentÚstav obecné lingvistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Linguisticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId192766
dc.title.translatedThe use of metaphors and its impact on the evaluation of advertisements in Czech advertising competitionsen_US
dc.contributor.refereeMrázková, Kamila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Linguistics - East European Studiesen_US
thesis.degree.disciplineObecná lingvistika - Východoevropská studiacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav obecné lingvistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Linguisticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná lingvistika - Východoevropská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Linguistics - East European Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV předložené bakalářské práci vycházím z kognitivního pojetí metafory jako prostředku, který strukturuje vnímání reality díky korespondencím mezi metaforickými doménami. Navazuji na empirické výzkumy, které prokazují vliv přítomnosti metafor a jejím typem v reklamních komunikátech na pozitivní hodnocení reklamy. Pokud je mi známo, nebyla tato zjištění konfrontována s materiálem z české kulturní oblasti. V této práci analyzuji české reklamy nominované do domácí reklamní soutěže, jejichž výsledky považuji za jeden ze způsobů hodnocení reklam. Celkem analyzuji devatenáct reklamních kampaní přihlášených do soutěže Creative Awards v kategoriích Print a Outdoor, které se v letech 2016 a 2017 umístily na prvním až třetím místě. V práci sleduji vztah mezi přítomností metafory a umístěním reklamy v soutěži. V každém reklamním komunikátu identifikuji (ne)přítomnost metafory, případně určím její typ v závislosti na vizuální prezenci metaforických domén a na sémiotickém modu, ve kterém se domény vyskytují, a interpretuji korespondence mezi doménami metaforického přenosu. Analýza oproti očekávání neprokázala větší míru výskytu metafory mezi vítěznými reklamními komunikáty. Ve vzorku se objevily všechny stanovené typy metafor, tj. kontextuální, hybridní, přirovnávací a verbálně-pikturální. V závěru práce...cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor thesis I present a research based on cognitive understanding of a metaphor as a tool, the aim of which is to structure reality perception according to its correspondence among metaphoric domains. I extend upon empirical research papers which prove that the presence of a metaphor and its type has a positive impact on the evaluation of advertisements. To my acknowledge, these findings have not been confronted with Czech cultural matter yet. In this paper, I analyse Czech advertisements nominated for a domestic advertising competition, the results of which I consider as one of the means to rate advertisements. Altogether, this thesis contains an analysis of nineteen advertising campaigns which participated in the Creative Awards competition in categories Print and Outdoor and which were placed on the first, second or third place in the years 2016 and 2017. I examine the correlation between the presence of a metaphor and the placement of the advert in the competition. I determine the absence or presence of metaphor and, appositely, also its type in dependence on the visual presence of metaphoric domains and the semiotic mode in which the domains occur; further, I propose an interpretation of correspondences between domains of the metaphoric transfer. Despite expectations, the analysis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav obecné lingvistikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV