Zobrazit minimální záznam

The Influence of "Zhdanovism" on the Development of Czech musical Aesthetics after "Victorious February"
dc.contributor.advisorDykast, Roman
dc.creatorSmutný, Robert
dc.date.accessioned2018-11-05T10:56:26Z
dc.date.available2018-11-05T10:56:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103582
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on Czech musical aesthetics after "Victorious February". This sphere of public life was controlled in accordance with Soviet model due to the political changes. This was the reason why Czech authors assumed originally Soviet campaign against formalism. The first part of the thesis deals with the Soviet part of the story. We focus on two main themes: social function of music (or art in general) and limits of representation in music. The second part focuses on Czech debate or its main protagonists respectively: Zdeněk Nejedlý, Josef Stanislav, Miroslav Barvík and Antonín Sychra. The Czech debate is compared with the Soviet model in the end. Keywords socialist realism | normative aesthetics | musical aesthetics | zhdanovism | ideologyen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na dění v české hudební estetice po "Vítězném únoru". V důsledku politických změn byla tato oblast veřejného života řízena podle sovětského vzoru. Proto tuzemští autoři přejali původně sovětské zadání boje proti formalismu. V první části práce jsou nejprve představeny kořeny sovětského boje s formalismem, z nichž vyrostly dvě protiformalistické kampaně. V souvislosti s druhou kampaní jsou představeny názory dobových sovětských teoretiků na společenskou funkci hudby (či umění obecně) a možnosti hudebního zobrazení. Druhá část práce se zaměřuje na českou debatu, respektive její čelní protagonisty: Zdeňka Nejedlého, Josefa Stanislava, Miroslava Barvíka a Antonín Sychru. V závěru práce je česká debata srovnána se sovětským vzorem. Klíčová slova socialistický realismus | normativní estetika | hudební estetika | ždanovismus | ideologiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocialistický realismus|ždanovismus|normativní estetika|hudební estetika|ideologiecs_CZ
dc.subjectsocialistic realism|zhdanovism|normative aesthetics|musical aesthetics|ideologyen_US
dc.titleVliv "ždanovismu" na vývoj české poúnorové hudební estetikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId197298
dc.title.translatedThe Influence of "Zhdanovism" on the Development of Czech musical Aesthetics after "Victorious February"en_US
dc.contributor.refereeKaplický, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na dění v české hudební estetice po "Vítězném únoru". V důsledku politických změn byla tato oblast veřejného života řízena podle sovětského vzoru. Proto tuzemští autoři přejali původně sovětské zadání boje proti formalismu. V první části práce jsou nejprve představeny kořeny sovětského boje s formalismem, z nichž vyrostly dvě protiformalistické kampaně. V souvislosti s druhou kampaní jsou představeny názory dobových sovětských teoretiků na společenskou funkci hudby (či umění obecně) a možnosti hudebního zobrazení. Druhá část práce se zaměřuje na českou debatu, respektive její čelní protagonisty: Zdeňka Nejedlého, Josefa Stanislava, Miroslava Barvíka a Antonín Sychru. V závěru práce je česká debata srovnána se sovětským vzorem. Klíčová slova socialistický realismus | normativní estetika | hudební estetika | ždanovismus | ideologiecs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on Czech musical aesthetics after "Victorious February". This sphere of public life was controlled in accordance with Soviet model due to the political changes. This was the reason why Czech authors assumed originally Soviet campaign against formalism. The first part of the thesis deals with the Soviet part of the story. We focus on two main themes: social function of music (or art in general) and limits of representation in music. The second part focuses on Czech debate or its main protagonists respectively: Zdeněk Nejedlý, Josef Stanislav, Miroslav Barvík and Antonín Sychra. The Czech debate is compared with the Soviet model in the end. Keywords socialist realism | normative aesthetics | musical aesthetics | zhdanovism | ideologyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV