Vzdělávání dospělých v Itálii v období od roku 1945 do současnosti
Adult Education in Italy in the period from 1945 to the present
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103317Identifikátory
SIS: 159346
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sycha, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
4. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vzdělávání dospělých v Itálii|školské vzdělávání a odborná příprava dospělých|další profesní vzdělávání|vzdělávání seniorů|vzdělávání migrantůKlíčová slova (anglicky)
adult education in Italy|education and training adults|continuing vocational training|educating the elderly|educating migrantsBakalářská práce je věnována analýze specifických faktorů, které měly vliv na utváření soudobé podoby vzdělávání dospělých v Itálii. Na tyto specifické aspekty bylo nahlíženo v širším politickém, kulturním a ekonomickém kontextu, přičemž byla reflektována pozice Itálie v Evropské unii z hlediska minulé i soudobé úrovně vzdělanosti. Na základě studia odborné literatury a především právních předpisů byly vymezeny dva základní systémy vzdělávání dospělých, kterými jsou školské vzdělávání a odborná příprava dospělých a další profesní vzdělávání. S ohledem na výraznou proměnu italské společnosti ve druhé polovině 20. století, se kterou je spojeno stárnutí populace a migrační vlny, se práce zabývá též vzděláváním jako základním nástrojem pro integraci a zmiňuje též možnosti vzdělávání seniorské populace. Závěrečná kapitola patří reflexi limitů a možností stávajícího vzdělávacího systému. Klíčová slova Vzdělávání dospělých v Itálii, školské vzdělávání a odborná příprava dospělých, další profesní vzdělávání, vzdělávání seniorů, vzdělávání migrantů
The bachelor thesis deals with analyzing specific factors that influenced the development of the contemporary form of adult education in Italy. These specific aspects were viewed in a broader political, cultural and economic context, reflecting Italy's position in the European Union in terms of both past and present education levels. Based on the study of research literature and the legal regulations, two basic adult education systems were defined: general school education, and adult professional instruction with further vocational training. In view of the significant transformation of Italian society in the second half of the 20th century, including the aging population and migratory waves, the thesis also deals with education as a key tool for migrant integration and also mentions the possibilities of educating its elderly population. The final chapter is a reflection on the limits and possibilities of the existing education system. Key words Adult education in Italy, education and training adults, continuing vocational training, educating the elderly, educating migrants
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKosová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 8. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ...
