Úroveň znalostí žáků o akutních stavech a onemocněních způsobených zvířaty
The level of pupils' knowledge about acute conditions and diseases caused by animals
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103136Identifiers
Study Information System: 186809
Collections
- Kvalifikační práce [2854]
Author
Advisor
Referee
Rokos, Lukáš
Faculty / Institute
Third Faculty of Medicine
Discipline
General Nurse
Department
Department of nursing
Date of defense
19. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Souhrn Tato bakalářská práce je napsána na téma: "Úroveň znalostí žáků o akutních stavech a onemocněních způsobených zvířaty". Toto téma jsem si vybrala, protože je dle mého názoru zajímavé a velmi různorodé. Různorodost kapitol zahrnuje ohrožení a poškození mnoha tělesných systémů jako je např. svalově-kosterní, nervový, imunitní, dýchací a kardiovaskulární systém. V teoretické části jsou následující kapitoly: poranění způsobená psem (charakteristika poranění, první pomoc v přednemocniční péči a související onemocnění jako je vzteklina a tetanus). Další kapitoly jsou o poranění hmyzem (vosa, včela), alergické reakci na jeho jed a anafylaxi. Také píšu kapitolu o poraněních způsobených hady. Dále se zmiňuji o nemocech způsobených zvířaty, jejich diagnostice, příznacích, léčbě a prevenci. Tyto nemoci jsou: lymská borelióza, klíšťová encefalitida a tularémie zvaná zaječí nemoc nebo zaječí mor. Konec teoretické části je o vědomostech, které by měli mít žáci 6. třídy o tomto tématu. V praktické části jsem vytvořila dotazník. Dotazník obsahuje šestnáct otázek a byl vytvořen pro žáky 6. tříd základních škol. Druhou částí praktické části bylo vytvoření deskové hry. Tato hra by mohla sloužit jako edukační pomůcka pro žáky, měla by žáky zábavnou formou seznámit s tímto tématem.
This Bachelor work is written on the topic: "The level of pupil's knowledge about acute conditions and diseases caused by animals". I have chosen this topic, because I think that it is interesting and very various. Diversity of chapters includes treats and damage of many body systems, for example musculoskeletal, nervous, immune, respiratory and cardiovascular system. In the theoretical part of the work there are following chapters: injuries caused by the dog (characteristics of injury, first aid in pre-hospital care and related diseases such as rabies and tetanus). The next chapter is about insect bites (wasp, bee). allergic reaction to insect poison and anaphylaxis. Also I write about injuries caused by snakes. Next I write about diseases caused by animals, their diagnosis, symptoms, treatment and prevention of them. These diseases are: Lyme borreliosis, tick-borne encephalitis, and tularemia called rabbit disease or plague. The end of the theoretical part is about the knowledge that pupils of the 6th grade should have on this topic. In the practical part, I developed a questionnaire. The questionnaire consists of sixteen questions and was created for the students of the fifth class of primary school. The second part of the practical part was the creation of board game. This game could serve as an...