Antonio Ferradini - Stabat Mater
Antonio Ferradini - Stabat Mater
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103052Identifikátory
SIS: 198887
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mikulášová, Ludmila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
5. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Antonio Ferradini|Stabat mater|oratorium|2. polovina 18. století|Rytířský řád Křižovníků s červenou hvězdouKlíčová slova (anglicky)
Antonio Ferradini|Stabat mater|oratorio|the second half of the 18th century|Knights of the Cross with the Red StarPředkládaná práce je věnována kompozici Stabat mater italského skladatele a kapelníka Antonia Ferradiniho (1718/19-1779). Práce hodnotí dosavadní stav bádání k osobnosti Ferradiniho a vyhodnocuje dochovanné prameny. Základem je revize biografie dle dobových ohlasů na zmiňovné dílo. Dále práce zhodnocuje situaci hudebního provozu se zřetelem k oratorní tradici a zejména křižovnickému kůru. Pro analýzu kompozičního stylu byla použita komparativní metoda. Pro její vymezení bylo provedena rešerše vývoje zhudebňování sekvence Stabat mater v 18. století. Komparace vybraných skladeb je založena na následujících aspektech: užité tóniny, obsazení, rétorické fugury, práce s textem.
The master thesis deals with the composition Stabat mater written by italian composer and maestro Antonio Ferradini (1718/19-1779). The thesis evaluates current research situation concerning the personality of Ferradini by criticising the surviving sources. Special care was taken for the music performance practice in the church of Knights of the Cross with the Red Star. Than the comparative method was used for the purpose of analysing author's compositional style. The works were chosen with care to the developement in Stabat mater writings since early 18th century. The comparation was conducted by analyzing the scope of aspects such as setting, instrumentation, scales, affects, rhetorical figures and text-music relationship.