Veganství jako fenomén z pohledu marketingové komunikace
Veganism as a phenomenon in the perspective of marketing communication
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102847Identifikátory
SIS: 192538
Kolekce
- Kvalifikační práce [17877]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schneiderová, Soňa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
25. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Veganství, marketing, spotřebitel, nákupní chování, fenomén, trendKlíčová slova (anglicky)
Veganism, marketing, consumer, consumer behaviour, phenomenon, trendTato bakalářská práce se snaží zkoumat vztah mezi neveganskými spotřebiteli a společnostmi, které zahrnují ve svém portfoliu veganské produkty, dále se zabývá nejčastějšími motivátory, které vedou neveganské spotřebitele k nákupu těchto produktů. Práce se zároveň pokouší zjistit, jaký je názor zmíněných spotřebitelů na současnou komunikaci veganských značek a jakým způsobem by bylo možné tuto komunikaci zlepšit. V první části je stanoven teoretický základ práce a vymezení základních pojmů vztahujících se k veganství a marketingu. Součástí teoretického základu je stručná analýza současné online komunikace a PR aktivit vybraných veganských značek, které působí na českém trhu. Druhá část práce se věnuje praktickému výzkumu a analýze získaných dat. Data byla opatřena na základě polostrukturovaných rozhovorů s vybraným vzorkem 7 respondentů.
This bachelor thesis is trying to look into the relation between non-vegan consumers and companies, which have the vegan products in their portfolios. A next thing mentioned in this work is the most common used motivators which lead the non-vegan consumers to buy vegan products. Thesis is also trying to find out what is the opinion of the consumers to the present communication of the vegan brands and what should bet he way to improve this communication. In the first part there is a theoretical basis of this work, including the primary terms of veganism and marketing. There is also a brief analysis of the present online communcation and of the PR activities of the chosen vegan brands, which are functioning on the czech market. The second part is the practical one. It includes the research and the analysis of an obtained data, which were acquired by the semi-structured interviews with 7 respondents.